Zábavný a elegantný C4 Cactus

Francúzska revolúcia v automobilke Citroën prebieha už niekoľko rokov. Počas dlhej doby sa značka známa excentrickosťou v štýle vyhýbala konformite, no všetko sa zmenilo s príchodom C4 Cactus.

Dizajn nového C4 Cactus

Od začiatku ide o zábavné malé SUV so zaujímavým interiérom a unikátnymi, vzduchom plnenými plastovými štvorcami na dverách, známymi ako Airbumps. C4 Cactus poukázal smer, kam sa automobilka chce v najbližších rokoch uberať. Uznajme, že od modelu C4 po C4 Cactus prešla značka veľkými zmenami. C4 Cactus je na trhu už viac ako štyri roky.

Pokračovanie legendárnych tradícií

Od toho času sa zmenila predná maska vozidla, má štýlové nové kolesá, no nový C4 Cactus je ďalším znakom v Citroëne, že spoločnosť sa vracia k hodnotám, ktoré značku najviac preslávili. Vďaka modelom ako Traction Avant (vyrábaný v rokoch 1934 – 1953), 2CV (1948 – 1990) a DS (1955 – 1975) Citroën potvrdil svoju pozíciu vývojárov predovšetkým pohodlných automobilov.

Nový Cactus je podľa Citroënu návratom do týchto dní. Nie je tak revolučný ako Citroën DS z roku 1955, ale je stále radikálny v porovnaní s autami v kategórii malých SUV. Má progresívne hydraulické dorazy (Progressive Hydraulic Cushion, PHC), v každom bode zavesenia má pár hydraulických tlmičov. Takto nahrádza gumové nárazníky, ktoré využíva väčšina vozidiel tejto kategórie, vrátane staršej generácie C4 Cactus.

Komfortná jazda je najdôležitejšia

Jednoducho povedané, keďže tlmiče kolies sú v hornej a spodnej časti závesnej jednotky, Citroën do vozidla dokázal namontovať jemnejšie pružiny a tlmiče. Tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi™ (Progressive Hydraulic Cushions™ - PHC) umožňujú odfiltrovať a absorbovať veľké deformácie, ako aj menšie nerovnosti povrchu vozovky a vytvárajú pocit, že auto nad nerovnosťami doslova letí a pritom zabezpečujú výnimočnú jazdnú stabilitu a dynamiku.

Vďaka tomu máte pocit, akoby ste lietali na čarovnom koberci, ako vtipne poznamenala automobilka. Citroën C4 Cactus je vďaka tomu ultra komfortný HATCHBACK

Princíp fungovania je jednoduchý. Zatiaľ čo klasické odpruženie využíva tlmič, vinutú pružinu a mechanické dorazy, značka Citroën pridala do systému dva samostatné hydraulické dorazy - jeden funguje pri stlačení a druhý počas zdvihu.

C4 = 1 hatchback, 3 rôzne štýly interiéru

Materiály použité v kabíne sú príjemné na pohľad a na dotyk a to najmä obloženie palubnej dosky z textúrovaného pružného materiálu zladeného s materiálom sedadiel. Citroën C4 Cactus ponúka na výber 3 elegantné a útulné štýly na individuálnu úpravu interiéru vozidla:

C4 Cactus WILD GREY

Úprava Wild Grey vyjadruje viac vitality a dynamiky, k čomu prispieva sivý látkový poťah sedadiel Silica Grey, svetlosivý pás v hornej časti operadiel sedadiel, sivá palubná doska a sivé lakťové opierky a popruhy vo dverách a na schránke pred spolujazdcom Top Box.

C4 Cactus METROPOLITAN RED

Štýl Metropolitan Red zvyšuje hodnotu interiéru svetlými a rafinovanými farbami látkových poťahov sedadiel Silica Beige, červenou linkou na palubnej doske, ako aj béžovými prvkami na paneloch dverí a na schránke pred spolujazdcom Top Box.

C4 Cactus STANDARD

Štandardný štýl je striedmy a vycibrený so sivým látkovým poťahom Mica Grey, sivou palubnou doskou a sivými lakťovými opierkami a popruhmi vo dverách.

Moderné technológie C4 Cactus

Systém upozornenie na vybočenie z pruhov

2. generácia systému varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu (AFIL), ktorá používa videokameru a digitálne zobrazenie, pomáha lepšie prechádzať nebezpečným situáciám. Neúmyselné opustenie jazdného pruhu (bez aktívnej smerovky) je signalizované vibráciami v sedacej časti sedadla vodiča alebo vibráciami bezpečnostného pásu vodiča. Opustenie jazdného pruhu je zaznamenané vďaka video kamere zabudovanej pri vnútornom spätnom zrkadle a vďaka technológii rozpoznávania deliacich čiar na vozovke založenej na digitálnom snímkovaní.

Bezkľúčový vstup a štartovanie

Bezkľúčový prístup a štartovanie umožňuje zamknúť/odomknúť a naštartovať vozidlo, pričom kľúč stačí mať vo vrecku alebo v kabelke. Vďaka funkcii bezkľúčového prístupu a štartovania rozpozná vozidlo vodiča už keď sa približuje. Jednoduché priloženie ruky na kľučku umožní otvorenie vozidla. Pre naštartovanie stačí stlačiť tlačidlo STOP/START.

Systém sledovania mŕtveho uhla

Systém sledovania mŕtveho uhla upozorňuje prostredníctvom piktogramu v spätnom zrkadle na prítomnosť vozidla v tzv. mŕtvych uhloch. Tento systém funguje na rovnakom princípe ako zadný parkovací asistent. Je to výrazný bezpečnostný prvok, najmä na cestách v meste.

Osvetlenie do zákrut

Bi-xenónové natáčacie svetlomety zvyšujú bezpečnosť jazdy zlepšením vditeľnosti a znížením zrakovej únavy. Elektronicky riadené bi-xenónové natáčacie svetlomety sledujú uhol vytočenia kolies prednej nápravy, čím umožňujú skôr vidieť profil cesty, ako aj iných účastníkov cestnej premávky a prípadné prekážky. Jedná sa o dôležitý prínos v oblasti bezpečnosti vzhľadom na to, že pri rýchlosti 110 km/h sa každá sekunda jazdy rovná vzdialenosti vyššej ako 30 metrov.

Bi-xenónové natáčacie svetlomety majú dvakrát vyššiu svietivosť ako halogénové svetlomety, čím značne zvyšujú jazdný komfort a úroveň zorného uhla v noci alebo v zlom počasí. Toto zariadenie možno spojiť s prídavnými svetlometmi do zákrut s cieľom osvetliť vnútro zákruty v širšom uhle pri nízkej rýchlosti vozidla. Takéto osvetlenie optimalizuje osvetlenie pri zmene smeru jazdy alebo pri parkovaní vozidla.

GRIP control

Systém inteligentnej kontroly pohonu robí jazdu na šmykľavom povrchu bezpečnejšou. Riadi protipreklzový systém kolies vášho vozidla. Táto technológia uľahčuje pohyb vozidla po zasnežených, zľadovatelých alebo mokrých povrchoch, riadi protipreklzový systém kolies (ASR) vďaka počítaču, ktorý analyzuje viacero parametrov (sklon svahu, priľnavosť a druh snehu, ľadu atď.) a umožňuje individuálny záber kolies hnacej nápravy.

Asistent rozjazdu do kopca

Asistent rozjazdu do kopca uľahčuje rozbiehanie sa na svahu. Bráni neželanému spätnému chodu vozidla pri uvoľnení brzdového pedálu. Systém pôsobí v teréne so sklonom vyšším ako 3%, kedy stabilizuje vozidlo počas približne 2 sekúnd. Vodič tak môže pokojne pustiť brzdový pedál a presunúť nohu na plynový pedál. Asistent rozjazdu do kopca ideálnym spôsobom prispieva k riadeniu bez stresu, keďže vodič už nemusí presne dávkovať silu na pedál spojky a/alebo plynový pedál.

Systém automatického núdzového brzdenia "Active Safety Brake"

Slúži na obmedzenie rizika kolízie vozidla z prednej strany. Pri rýchlosti od 5 km/h pri zistení rizika kolízie čidlo automaticky aktivuje brzdy namiesto vodiča.

Výstraha zníženej pozornosti vodiča

Varuje vodiča v prípade zníženej pozornosti na priblíženie sa k bielej čiare na rýchlostných cestách od rýchlosti 65 km/h.

Cúvacia kamera

Cúvacia kamera umožňuje po zaradení spiatočky zobraziť na 12" displeji s vysokým rozlíšením pohľad za vaše vozidlo. Tento pohľad je doplnený farebným značením, ktoré signalizuje blízkosť prípadnej prekážky. Cúvacia kamera poskytuje skutočne široké zorné pole pre uľahčenie vašich parkovacích manévrov!

Rozpoznávanie dopravného značenia

Rozpoznáva dopravné značky s rýchlostným značením a zistené údaje zobrazuje na displeji vo vozidle. Vodič môže jednoduchým gestom zadať túto rýchlosť ako referenčnú hodnotu pre tempomat alebo obmedzovač rýchlosti. Okrem značiek s obmedzením rýchlosti môže systém detekovať aj niektoré iné značky a premietať ich vodičovi v združenom prístroji (stop, zákaz vjazdu, koniec obmedzenia rýchlosti).

Coffee Break Alert

Automatické vyzvanie k prestávke po 2 hodinách jazdy rýchlosťou aspoň 65 km/h.

Overené a spoľahlivé motory Citroën

Crossover C4 Cactus je vybavený vyladenými motormi poslednej generácie. Tieto motorizácie rešpektujú normy Euro6 (benzínový motor PureTech a dieselový BlueHDi so Stop & Start) a sú úspornejšie a výkonnejšie.

Dieselový motor BlueHDi 100 novej generácie s rekordne nízkymi emisiami CO2 (od 87g CO2/km) a nízkou spotrebou (od 3,4 l/100km). Zanedbateľný nie je ani výnimočný jazdný komfort.

Atmosférický trojvalcový benzínový motor PureTech VTi 82 so zdvihovým objemom 1,2 litra ako aj preplňovaný benzínový motor PureTech e-THP 110 s turbodúchadlom s priamym vstrekovaním a dvojitým variabilným časovaním ventilov VVT.

Unikátna osobnosť C4 Cactus

Citroen C4 vyrástol. Kedysi vhodný len pre fajnšmekrov je dnes konvenčnejší. Napriek tomu, že Cactus stále vyzerá ako typické SUV, nič mu to neubralo z jeho rafinovaného štýlu. K dispozícii je nový typ systému odpruženia,vďaka ktorému je jazda veľmi pohodlná. Právom sa tak toto vozidlo zaraďuje k tomu najlepšiemu, čo v segmente malých SUV nájdete. Jeho detské problémy sa odstránili, kaktus je plnohodnotný člen francúzskej automobilky a naďalej si drží svoju unikátnu osobnosť.

Pre C4 Cactus sú unikátne aj Airbump - technologická vychytávkou z dielne Citroen sa nenachádza na žiadnom konkurenčnom automobile. Ide o systém vzduchových vankúšikov uložených pod pružným povrchom, ktoré dokážu pohltiť jemné nárazy a zároveň znižujú pravdepodobnosť škrabancov. Sú uložené na dverách, pod hlavnými svetlometmi, ale aj na zadnej časti auta. Okrem funkčného aspektu však útočia aj na zmysly a plnia estetickú funkciu. Preto je možné si vybrať až štyri farby Airbumpu, ktoré sa dajú kombinovať s ďalšími piatimi farbami karosérie.

Vozidlá Citroën C4 Cactus ihneď k odberu Testovacia jazda Žiadosť o cenovú ponuku

Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Používaním webstránok finalcd.sk nám dávate súhlas s ich používaním na uloženie informácií.
xxs
xs
s
m
l
xl