LAND ROVER DISCOVERY (L462) | OFF-ROAD

LAND ROVER DISCOVERY (L462) | OFF-ROAD
Pridané 05.05.2020

Sú autá, ktoré postupom času prišli o to, čím boli v minulosti. Sú autá, ktoré časom naopak získali to, čo im kedysi chýbalo, no a sú autá, ktoré sa v čase tak povediac nezmenili. Medzi takéto autá patrí určite aj legendárny LAND ROVER DISCOVERY.

Model, ktorý sa vyrába už viac ako 30 rokov a vo svojej základnej podstate je to, čím už bola prvá generácia a to praktickým off-roadom.

Prvé vozidlo s menom DISCOVERY bolo predstavené v Spojenom kráľovstve v októbri 1989. Projekt s interným označením „Project Jay“ bol postavený na podvozku a hnacom ústrojenstve z modelu Range Rover, ale mal byť lacnejší a dostupnejší. Inak povedané, bolo navrhnuté ako priestranné vozidlo, ktoré kombinovalo terénne schopnosti s komfortom a muselo konkurovať najmä japonskej konkurencii. Naša generácia s označením L462 debutovala na parížskom autosalóne v roku 2016 a do predaja sa dostala o rok neskôr. Označuje sa ako piata generácia, aj keď z čisto technického hľadiska ide o tretiu generáciu.

LAND ROVER DISCOVERY (L462) | OFF-ROAD

U nás vo FINAL-CD Premium máme LAND ROVER DISCOVERY v metalickej farbe Namib Orange.

„DISCOVERY SERIES I. ZÍSKALA V ROKU 1989 BRITSKÚ CENU ZA DIZAJN“

Prehľad generácií:

  1. 1989 – LAND ROVER DISOCVERY Series I.
  2. 1998 (L318) – LAND ROVER DISOCVERY Series II. je rozsiahla modernizácia Series I.
  3. 2004 (L319) – DISCOVERY 3 prichádza s novou konštrukciou samonosnej karosérie 
  4. 2009 (L319) – DISCOVERY 4 evolúcia tretej generácie  
  5. 2016 (L462) – LAND ROVER DISCOVERY už bez označenia 5 a úplne nová konštrukcia 

Vozidlo je dlhé 4970 mm (+135 mm oproti predchádzajúcemu modelu). Dlhší je aj samotný rázvor a to o 38 mm na rovných 2923 mm. Šírka je 2073 mm, výška presne 1846 mm a utiahne až 3,5 tony.  Špecialitou tohto modelu je celohliníková konštrukcia samonosnej karosérie, ktorá obsahuje až 85% hliníkových zliatin. Okrem hliníka nájdeme v prednej časti aj horčík a vzadu plastový kompozit, z ktorého sú piate dvere. Celkovo sa tak ušetrilo oproti predchádzajúcej generácii neuveriteľných 284 kilogramov.

LAND ROVER DISCOVERY (L462) | OFF-ROAD

Na rozdiel od predchádzajúcej generácie má výrazne oblejší tvar, čím sa vymyká tradičnému dizajnu.

Miesto aj technológia výroby karosérie je tá istá, ako pri modeli RANGE ROVER a RANGR ROVER SPORT. Zo SPORTU je „de facto“ prebratý aj podvozok s viacprvkovou prednou a zadnou nápravou. Samozrejme, všetko je upravené s cieľom posilniť terénne schopnosti.

„výroba tohto modelu už prebieha na slovensku v novom závode pri Nitre “

Na výber máte dva podvozky, klasický s vinutými pružinami a vzduchový. Druhý menovaný umožňuje veľké dráhy pruženia kolies až 5 cm a maximálna svetlá výška je až 28,3 cm. Bez problémov prebrodíte takmer metrovú rieku a k štandardnému pohonu všetkých štyroch kolies nájdete v cenníku aj redukciu, či aktívnu uzávierku zadného diferenciálu. Vo vyššej výbave má systém Terrain Response 2 (komplexný systém regulácie pohonu 4×4) namiesto štyroch, päť režimov. Konkrétne tráva, štrk, sneh, blato, piesok a kamene.

V teréne vám pomôže systém All Terrain Progress Control, ktorý umožňuje nastaviť a udržiavať konštantnú rýchlosť v náročnom teréne. Funguje podobne ako tempomat od 2 do 30 km/h a vodič sa tak môže venovať a sústrediť na hľadanie najvhodnejšej trasy medzi prekážkami. Obdobná pomôcka je aj 4x4i, ktorá vie zobrazovať v reálnom čase aktuálne prepruženie jednotlivých kolies, uhol natočenia volantu, ale taktiež aktiváciu a mieru použitia uzávierky diferenciálu.

LAND ROVER DISCOVERY (L462) | OFF-ROAD

Základný systém Terrain Response

LAND ROVER DISCOVERY (L462) | OFF-ROAD

Ovládanie vzduchového podvozku

Interiér je naozaj veľký, priestranný a luxusný. Už hneď po prvom usadnutí za volant viete, že sedíte vysoko a v naozaj veľkom a robustnom aute. Volant sa nesie v duchu dnešných Range Roverov s dotykovými tlačidlami. Má však väčší priemer a veniec by mohol byť trochu hrubší. Veľký 12,3″ interaktívny TFT displej vodiča je dobre čitateľný za všetkých podmienok, s veľkou možnosťou individualizácie a nastavení. Na stredovom paneli nájdeme 10″ systém InControl Touch, ktorý poskytuje množstvo užitočných funkcií vrátane multimédií, navigácie, či už spomínanej funkcie 4x4i.

LAND ROVER DISCOVERY (L462) | OFF-ROAD

12,3″ interaktívny TFT displej vodiča

LAND ROVER DISCOVERY (L462) | OFF-ROAD

10″ systém InControl Touch

„interiér má vzhľadovo blízko k range roveru, ale tu sa dá ovládať aj v rukaviciach“

Predné sedadlá sú komfortné a necítite sa unavený ani po dlhej jazde, či jazde v teréne. Nechýbajú ani lakťové opierky, tak ako to je zvykom u veľkých Land Roverov. Model DISOCOVERY má v štandardnej výbave päť sedadiel s tým, že ak chcete, tak môže byť až sedem miestny. Pri sklopenom treťom rade sedadiel je objem kufra 1137 litrov a ak sklopíte aj druhú radu sedadiel, tak objem narastie až na 2406 litrov. Priestor je to naozaj obrovský a myslím, že pri troche skromnosti by sa v ňom dalo aj prespať. Dobrou pomôckou je aj elektrická sklopná „lavička“, ktorá s nosnosťou 300 kg dobre padne napríklad, keď sa prezúvate. Vďaka vzduchovému podvozku si viete znížiť aj nakladaciu hranu kufra pri nakladaní ťažkých a veľkých vecí.

LAND ROVER DISCOVERY (L462) | OFF-ROAD

Pri zníženej nakladacej hrane je výška 710 mm od zeme, v off-roadovom móde je to + 200 mm.

Na výber máte tri motorizácie. Jedna je benzínová s označením Si4, čo znamená dvojlitrový štvorvalec naladený na 221 kW resp. 300 koní a 400Nm krútiaceho momentu. Dva naftové nesú označenie Sd4 a TDV6. Prvý menovaný je taktiež 2.0 litrový štvorvalec, ale v nafte s výkonom 177 kW (240 koní) a 430Nm. Motor s označením TDV6 je vidlicový šesťvalec s objemom tri litre a výkonom 225 kW (306 koní) a 600Nm. Všetky tri motorizácie spolupracujú s osemstupňovou automatickou prevodovkou Steptronic, ktorá je z dielne ZF a so stálym pohonom všetkých štyroch kolies.

LAND ROVER DISCOVERY (L462) | OFF-ROAD

Dynamika vozidlu nechýba ani s benzínovým motorom, ale treba rátať so spotrebou okolo 12l / 100km.

Aktuálne posledná, piata generácia Land Roveru Discovery priniesla nový, originálny vzhľad, ktorý sa medzi štandardnými vozidlami SUV určite nestratí. Vysoká miera komfortu a praktickosti mu nič neuberá na tom, že ide o skutočný off-road, ktorý sa vyrovná naozaj s náročným terénom. Zastavte sa u nás v Žiline a príďte si tento model vyskúšať a uvidíte, že nám dáte za pravdu.

Autor: Daniel Hančík
Foto: Daniel Minárik

Ocenenia

FINAL-CD získalo prestížny certifikát AAA Highest Creditworthiness, tento certifikát je jedným z najdôležitejších Európskych štandardov definujúcich kvalitu obchodnej činnosti. Je medzinárodne uznávanou známkou obchodnej kvality a vyhodnocuje sa na základe rovnakej analytickej metodiky pre všetky európske trhy. FINAL-CD ako jediný koncesionár značky PEUGEOT v celej Európe získal už 5x prestížne ocenenie Peugeot Servise Quality Awards. Ako koncesionár značky OPEL sme obdržali diplom OPEL C&S za najvyšší nárast predaja a trhového podielu v Českej a Slovenskej republike, taktiež za najvyšší nárast objednávok, najvyšší nárast celkových predajov náhradných dielov. Ďalej nás ocenili za najvyšší predaj v Slovenskej republike a v neposlednom rade je FINAL-CD ohodnotené 2x ako Dealer roku v oblasti služieb zákazníkom.

Peugeot
PEUGEOT SERVICE QUALITY AWARDSParížPEUGEOT SERVICE QUALITY AWARDSParížPEUGEOT SERVICE QUALITY AWARDSBerlínPEUGEOT SERVICE QUALITY AWARDSBarcelonaPEUGEOT SERVICE QUALITY AWARDSSlovensko
Opel
Opel najvyšší nárast predaja a trhového podielu v ČR a SR za rok 2016C&S
2016
Opel Dealer roku 2015 a 2018Díler roku
2015, 2018
Opel najvyšší nárast objednáviek za rok 2016C&S
2016
Opel najvyšší nárast celkových predajov náhradných dielov za rok 2016C&S
2016
Opel najväčší predaj v SR za rok 2017C&S
2017

Zlepšujeme sa pre vás aj naďalej

Vopred ďakujeme za vaše podnety a skúsenosti so službami FINAL‑CD. Napíšte nám Váš názor

Ochrana osobných údajov
Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Používaním webstránok finalcd.sk nám dávate súhlas s ich používaním na uloženie informácií.
xxs
xs
s
m
l
xl