Nový 308 SW - nová tvár Peugeotu

Nový 308 SW - nová tvár Peugeotu
Pridané 23.06.2021

Auto s vlastnou tvárou. Značka PEUGEOT s hrdosťou predstavuje úplne nový PEUGEOT 308 SW. Vyznačuje sa expresívnym štýlom s dynamickým profilom a sofistikovane tvarovanou zadnou časťou. Je úsporný a ultra-moderný bez akýchkoľvek kompromisov pokiaľ ide o základné nároky a očakávania klientov v triede kompaktných automobilov s karosériou kombi.

Nový 308SW - nová tvár Peugeotu

Nový PEUGEOT 308 SW už na prvý pohľad priťahuje pozornosť, pričom ponúka:

  • Priestrannú kabínu, s dĺžkou 4,64 m a s rázvorom 2,73 m,
  • Úspornosť, pri snahe o zníženie emisií CO₂ a spotreby nový PEUGEOT 308 SW nič nenecháva na náhodu, je aerodynamicky dokonale optimalizovaný, ponúka koeficient Cx 0,277 a SCx 0.618 m s cieľom minimalizovať spotrebu aj emisie CO₂
  • Veľké množstvo odkladacích priestorov s cieľom maximalizovať komfort a praktickosť. Veľká stredová konzola ponúka dostatok miesta pre odloženie všetkých bežných príručných vecí vodiča aj spolujazdca,
  • Modularitu pri každodennom používaní vďaka lavici v 2 rade, ktorá môžu byť rozdelená na tri samostatné sedadlá (v pomere 40/20/40), pričom ich možno sklopiť pomocou ovládačov aj priamo z batožinového priestoru,
  • Motoricky ovládané veko batožinového priestoru s cieľom uľahčiť prístup do kufra s plnými rukami a jeho fixácia v dvoch rôznych výškach,
  • Batožinový priestor pre akékoľvek osobné alebo profesionálne aktivity s maximálnym objemom 608 litrov, pri sklopených sedadlách v druhom rade až 1 634 litrov.

Výnimočný po všetkých stránkach vrátane využitia tých najmodernejších technológií prichádza nový PEUGEOT 308 SW, podobne ako aj nový PEUGEOT 308, s novým a vylepšeným systémom PEUGEOT i-Cockpit®.Ten ponúka úplne novú užívateľskú skúsenosť s optimalizovanou ergonómiou, dizajnom, cestovným komfortom, kvalitou a konektivitou:

  • Nový multifunkčný kompaktný volant so zabudovanými ovládačmi a možnosťou vyhrievania,
  • Digitálny prístrojový štít s trojrozmerným zobrazením vo výške očí, využívajúci 10-palcový digitálny displej,
  • Inovatívny 10-palcový centrálny dotykový displej s HD rozlíšením a novým intuitívnym online prepojeným systémom infotainmentu PEUGEOT i-Connect® Advanced, ktorého grafické rozhranie je identické s rozhraním, využívaným smartfónmi.
  • Nové virtuálne i-ovládače nahrádzajúce kontrolný klimatizačný panel s hardvérovými ovládačmi. Každý virtuálny i-ovládač je plne konfigurovateľný a predstavuje skratku k špecifickej funkcii na centrálnom displeji.
  • Konektivitu so štyrmi USB-C slotmi, bezdrôtovým zrkadlením a možnosťou prepojiť súčasne dva smartfóny prostredníctvom Bluetooth.

Nový PEUGEOT 308 SW je vybavený najnovším balíkom jazdných asistentov pre čiastočne autonómnu jazdu a vyššiu bezpečnosť Drive Assist 2.0. Jeho súčasťou sú adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go (s automatickou prevodovku EAT8), systém varujúci pred vybočením zo zvoleného jazdného pruhu a dopĺňajú ho tri nové funkcie dostupné na viacpruhových cestách: čiastočne automatická zmena jazdného pruhu, odporúčanie optimálnej rýchlosti a prispôsobenie rýchlosti povahe zákrut.

Nový PEUGEOT 308 SW prichádza s niekoľkými verziami hnacích agregátov a dobíjateľnými hybridmi (HYBRID 225 e-EAT8, HYBRID 180 e-EAT8), benzínovými motormi (PureTech 110 S&S BVM6, PureTech 130 S&S BVM6 a PureTech 130 S&S EAT8) a naftovými agregátmi (BlueHdi 130 S&S BVM6 a BlueHdi 130 S&S EAT8).

V závislosti od konkrétnej krajiny, bude možné nový PEUGEOT 308 SW zakúpiť aj online prostredníctvom webovej stránky, pričom celý proces predaja bude 100 % digitálny, vrátane výberu spôsobu financovania, prípadného spätného odkúpenia vozidla a voľby miesta doručenia.

Trh a zákazníci

Trh a zákazníci

Nový PEUGEOT 308 SW je automobil typu kombi, patriaci do segmentu C, čo je trh na ktorom PEUGEOT už roky dosahuje mnoho úspechov. Aj napriek tomu, že tento segment čelí výzve v podobe rastúcej popularity automobilov SUV, je stabilný a konštantný už roku 2010, dopyt v Európe zostáva silný a prognózy predaja sú stabilné aj pre nasledujúce roky.

Klientska základňa pri vozidlách typu kombi je v segmente C najmladšia, najdynamickejšia a najviac je pri výbere ovplyvnená dizajnom a siluetou vozidla. Predstavujú ju aktívne páry, či už s deťmi alebo bezdetné, ktoré svoje vozidlá využívajú intenzívne (v rámci segmentu patria k najaktívnejším vodičom). Sú to veľmi nároční klienti, spájajúci s novým autom mnoho očakávaní ohľadom štýlu, cestovného komfortu a technológií, pričom odmietajú akýkoľvek kompromis, týkajúci sa vnútorného alebo batožinového priestoru.

Z tohto uhlu pohľadu dokáže nový PEUGEOT 308 SW naplniť všetky očakávania ktorejkoľvek zo zákazníckych skupín (70 % sú profesionáli a 30 % súkromní záujemcovia) a je pripravený úspešne osloviť aj celkom nových klientov. Nový PEUGEOT 308 SW patrí v rámci svoje triedy k špičke, jeho prednosti vyplávajú z koncepcie, založenej na nasledujúcich kľúčových charakteristikách: dizajn, efektívnosť, technológia a modularita.

Podmanivý 308SW

Podmanivý

Nový PEUGEOT 308 SW je automobil typu kombi, patriaci do segmentu C, čo je trh na ktorom PEUGEOT V prípade nového modelu PEUGEOT 308 SW bolo veľkou výzvou zachovať jeho pôvodný charakter a atraktivitu a zároveň pritom ponúknuť čo najväčší batožinový priestor. Podobne, ako v prípade hatchbacku, je využitá zošikmená strecha tak, aby zostal dostatočný priestor pre dizajnové stvárnenie zadnej časti spôsobom, neobmedzujúcim vnútorný priestor. Nový PEUGEOT 308 SW je charizmatické auto so silnou osobnosťou, ktoré štýl dokáže dokonale zosúladiť s funkčnosťou. Je navrhnutý tak, aby primárne lákal a priťahoval pohľady napriek tomu, že jeho hlavným cieľom je odviezť náklad a poskytnúť dostatočný vnútorný priestor a praktickosť. Rázvor náprav je o 55 mm dlhší ako rázvor pri hatchbacku, čo zoštíhľuje jeho siluetu a zväčšuje priestor vzadu.

Aj preto preberá zadná časť nového PEUGEOTU 308 SW charakteristickú siluetu PEUGEOTU 308, zvažujúcu sa smerom dolu, so zošikmenou zadnou časťou ktorá dotvára jeho typický dynamický postoj. Rám bočného okna sa zvažuje ostrejšie, než samotná strecha, čo aj vďaka odlišnému materiálu (intenzívnejšia farba) ešte viac umocňuje dynamický vzhľad zadnej časti, v čom nový PEUGEOT 308 SW vo svojom segment vyniká

Súčasťou zadnej časti sú aj ultratenké full LED svetlá, rovnako ako pri hatchbacku, avšak bez čierneho pruhu, ktorý ich prepája. Namiesto toho sa nový PEUGEOT 308 SW snaží viac upriamiť pozornosť na šírku zadnej časti auta vrátane zvýraznených podbehov a blatníkov , ktoré majú upriamiť pozornosť práve na veľkosť pridaného extra priestoru vzadu. Rovnako ako pri hatchbacku je zadná časť optimalizovaná s ohľadom na efektívne prúdenie vzduchu pre čo najlepšiu aerodynamiku. Obzvlášť zaujmú najmä výrazné podbehy a prahy, pôsobiace ako predĺženie bočnej siluety, kde v úlohe aerodynamického deflektoru usmerňujú prúdenie vzduchu od dverí.

V špeciálne navrhnutej prednej mriežke sa nachádza nové logo značky PEUGEOT. Samotná mriežka ho zvýrazňuje tým, že jej vzor je štruktúrovaný tak, aby sa k nemu zo všetkých strán postupne zbiehal. 

Dizajn sa pritom snúbi s technologickou vyspelosťou, radar slúžiaci pre jazdné asistenčné systémy je úplne skrytý za logom (použitá je randomová technológia využívajúca indium, prepúšťajúce radarové vlny), ktoré tým pádom zostáva dominantným prvkom mriežky chladiča. Miesto vyhradené pre EČV sa posunulo nižšie do predného nárazníku.

Predné svetlá využívajú technológiu LED už od základného výbavového stupňa. Úzke a ostro rezané predné svetlá umocňujú dynamiku a zvýrazňujú identitu nového modelu PEUGEOT 308 SW. Až do predného nárazníku sú predĺžené dennými svetlami v tváre háku. Tento svetelný podpis je dokonale v súlade s aktuálnym štýlom značky PEUGEOT, ktorý je vo dne aj v noci rozpoznateľný na prvý pohľad.

Vo verziách GT/GTLine sú predné LED svetlá ešte užšie a pre zvýšenie bezpečnosti a účinnosti pri každodennom používaní využívajú PEUGEOT MATRIX LED technológiu. Svetlá vzadu sú vybavené Full LED technológiu.

Full LED technológia

Nový PEUGEOT 308 SW prichádza v 7 farbách:

  • Modrá Avatar,
  • Červená Elixir,
  • Biela Pearl,
  • Biela Banquise,
  • Šedá Artense,
  • Šedá Platinum,
  • Čierna Perla Nera.
PERFECT FIT, naturally well designed

PERFECT FIT, naturally well designed

Nový PEUGEOT 308 SW je postavený na škálovateľnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform), určenej pre rôzne typy pohonu a umožňujúcej vývoj rôznych verzií. Už od predstavenia auta budú k dispozícii dve plug-in hybridné verzie.

Platforma obsahuje nové konštrukčné prvky pre ešte vyššiu účinnosť, bezpečnosť, potešenie z jazdy a komfort.

V porovnaní s hatchbackom má nový PEUGEOT 308 SW zväčšený rázvor náprav (+55 mm) ktorý dosahuje 2,732 m, pričom priestor pre kolená sa v druhom rade zväčšil na 129 mm a maximalizoval sa aj batožinový priestor.

Nový PEUGEOT 308 SW je oproti predchodcovi dlhší, nižší, a elegantnejší:

  • jeho dĺžka je teraz 4,64 m (+6 cm),
  • rozchod kolies (zostal identický): 1 559 mm / 1 553 mm
  • čelné sklo je viac zošikmené a posunuté dozadu,
  • je nižší o 20 mm, jeho výška je teraz 1,44 m.

Zadný previs je o 21 cm dlhší ako v prípade hatchbacku, čo značí, že zadná časť je dokonale vyvážená:

  • zadný nárazník perfektne ladí s novým dizajnom auta,
  • vzniká hlboký a priestranný batožinový priestor.
Dvojúrovňová podlaha

Z hľadiska rozmerov nový PEUGEOT 308 SW dokonale napĺňa očakávania zákazníkov v rámci svojho segmentu a ponúka jeden z najväčších batožinových priestorov, navyše s dvojúrovňovým nastavením podlahy (verzie so spaľovacím motorom), zvyšujúcim jeho praktickosť a modularitu.

Pri spaľovacích motoroch má batožinový priestor po úroveň jeho krytu objem:

  • S podlahou v najnižšej úrovni 608 litrov s oddeleným úložným priestorom pod kobercom
  • Podlaha, nastaviteľná v dvoch úrovniach ponúka úložný priestor aj za operadlami zadných sedadiel

Pre zvýšenie praktickej využiteľnosti je zadná lavica štandardne delená v pomerne 40/20/40. Je vybavená systémom, umožňujúcim ľahko sklopiť ktorúkoľvek z jej troch častí pomocou dvoch ovládačov, jednoducho prístupných z bočnej strany batožinového priestoru. Túto modulárnu delenú zadnú lavicu možno konfigurovať nasledovne, na základe toho, čo zákazník aktuálne potrebuje:

  • Možno sklopiť iba pravé zadné operadlo
  • Možno sklopiť stredné operadlo, čím vznikne tunel pre prepravu lyží
  • Možno sklopiť ľavé a stredné operadlo
  • Taktiež pravé a stredné operadlo
  • Ak sa sklopia všetky operadlá, tak v prípade verzií so spaľovacími motormi a s podlahou na najnižšej úrovni vznikne úložný priestor s objemom 1 634 litrov a oddeleným priestorom pod podlahou
Batožinový priestor

Po sklopení celého sedadla vznikne priestor, do ktorého možno naložiť predmety s dĺžkou viac ako 1,85 metra.

Pre zvýšenie praktickosti je batožinový priestor vybavený 12 V zásuvkou na jeho pravej strane, je osvetlený LED svetlom, vybavený dvomi sieťkami na drobnosti a hákmi na uchytenie nákupných tašiek.

Kryt batožinového priestoru možno ľahko uvoľniť jednou rukou potlačením jeho rukoväte nahor, následne sa sám zroluje. Vo verziách so spaľovacím motorom možno kryt batožinového priestoru (plató) jednoducho uložiť pod koberec alebo pod výškovo nastaviteľnú podlahu.

Dvere na batožinovom priestore sú ovládané pomocou motoru a v prípade, ak máte plne ruky, možno ich otvoriť automaticky:

  • prejdením (švihnutím) nohou popod nárazník,
  • aktivovaním tlačidla na diaľkovom ovládači,
  • stlačením tlačidla priamo na dverách kufra,

Dokonale prispôsobený, efektívny

Nový PEUGEOT 308 SW sa môže pochváliť špičkovou aerodynamikou s hodnotami Cx of 0.277 a SCx of 0.618 m². Optimalizované boli kvôli nej prakticky všetky súčasti karosérie (nárazníky,zadné bočné panely, deflektory, difúzory, stĺpiky karosérie, zrkadlá, kryt podvozku a pod.Optimalizácia sa týka aj kolies, vrátane diskov, ktoré sú navrhnuté tak, aby zlepšovali nielen aerodynamiku, ale aj celkový výkon​. Výsledkom je zníženie emisií v porovnaní s predchodcom o viac ako 2 gramy CO₂.

Nový PEUGEOT 308 SW využíva pneumatiky s diskami s priemerom od 16 do 18 palcov ,patriace do tried A a A+, s nižším valivým odporom, avšak bez akýchkoľvek kompromisov, pokiaľ ide o vysoké nároky značky na ich jazdné vlastnosti a stabilitu na ceste.

Efektivita. a úspornosť boli v procese vývoja tohto auta kľúčovými atribútmi. Využitie novej platformy umožnilo pri novom PEUGEOTE 308 SW zníženie spotreby a zároveň emisií CO₂.

Nové konštrukčné prvky boli využité pre zvýšenie tuhosti karosérie a tým pádom aj pre obmedzenie neželaných vibrácií. Radosť z jazdy je teraz viac než kedykoľvek predtým hlboko ukotvená v DNA nového modelu PEUGEOT 308 SW , ponúkajúceho výnimočnú jazdnú stabilitu, špičkový cestovný komfort a s polomerom otáčania medzi obrubníkmi len 10,68 metra aj vynikajúcu manévrovateľnosť v meste.

Dokonale prispôsobený, efektívny

Dokonale prispôsobený, príjemný a komfortný

Dizajn sedadiel nového PEUGEOTU 308 SW bol navrhnutý s cieľom zvýšiť komfort a s dôrazom na kvalitu použitých materiálov: látka, technické tkaniny, alkantara, embosovaná koža a farbená koža Nappa. Vo verzii GT sú doplnené farebným prešívaním Adamite, ktoré zdobí aj palubnú dosku, výplne dverí a konzolu.

Súčasťou základnej výbavy alebo výbavy na želanie sú aj predné sedadlá s certifikátom AGR (Aktion für Gesunder Rücken) s vynikajúcou ergonómiou a širokými možnosťami nastavenia. Môžu byť taktiež vybavené elektrickým 10-smerovým nastavovaním s možnosťou uložiť do pamäte dva profily. Súčasťou výbavy na želanie je aj pneumatický 8-bodový masážny systém a vyhrievanie sedadiel. A netreba opomenúť ani konektivitu, s dvoma USB-C slotmi (nabíjanie a nabíjanie / dáta) na zadnej strane stredovej konzoly od úrovne Allure.

Moderné technológie sa podieľali aj na vylepšení presklenia nového modelu PEUGEOT 308 SW:

  • čelné sklo je kompletne vyhrievané,
  • predné aj zadné sklo má zvýšenú hrúbku,
  • bočné sklá vpredu sú akusticky laminované, v závislosti od verzie,
  • od výbavového stupňa Allure je vnútorné spätné zrkadlo bezrámové, navyše je v prípade hybridných verzií vybavené zelenomodrou LED kontrolkou, ktorá okoliu signalizuje, že auto práve jazdí v bezemisnom režime.

Klimatizačný systém je úplne nový a zabezpečuje posádke oveľa vyšší tepelný komfort, cestujúci v 2. rade môžu využívať klimatizačné výduchy, umiestnené v zadnej časti stredovej konzoly.

Aby posádka dýchala zdravšie, je nový PEUGEOT 308 SW vybavený systémom AQS (Air Quality System), ktorý nepretržite monitoruje kvalitu vzduchu vstupujúceho do kabíny a v prípade potreby je schopný automaticky aktivovať vnútorný okruh. Pre maximalizáciu pohody je od verzie GT k dispozícii systém Clean Cabin, slúžiaci na zlepšenie kvality vzduchu pomocou odfiltrovania škodlivých plynov a drobných pevných častíc. Úroveň kvality vzduchu v kabíne je zobrazovaná na stredovom dotykovom displeji.

V štýle techno, nový Peugeot i-Cockpit®

PEUGEOT i-Cockpit® je súčasťou samotného DNA značky. S príchodom každej nasledujúcej generácie sa viac dolaďuje, vylepšuje a modernizuje. Nový PEUGEOT 308 SW predstavuje evolúciu v oblasti ergonómie, kvality, dizajnu a technológií, ktorú stelesňuje aj nový systém infotainmentu PEUGEOT i-Connect®.

Súčasťou nového kompaktného volantu sú aj senzory, schopné detegovať, či má vodič na ňom položené obe ruky, čo je nevyhnutné pri využití niektorých nových jazdných asistenčných systémov. Ergonomický a ( na želanie) aj vyhrievaný volant obsahuje ovládacie prvky pre:

  • rádio,
  • média,
  • telefón,
  • jazdné asistenti.

Digitálny prístrojový štít je umiestnený v úrovni očí a od úrovne výbavy Active obsahuje 10-palcový digitálny displej. Vo verzii GT je zároveň aj trojrozmerný (3D). Digitálny prístrojový štát si možno plne prispôsobiť a nastaviť na základe vlastných preferencií s využitím niekoľkých prednastavených základných štýlov zobrazenia (TomTom online navigácia, rádio/média, jazdné asistenti, tok energie a pod ), upravovať ich a prechádzať medzi nimi možno priamo s využitím ľavého kontrolného panelu.

Nový Peugeot i-Cockpit

Konštrukcia prístrojovej dosky nového modelu PEUGEOT 308 SW je založená na architektúre "high wind”, čo znamená, že ventilačné výduchy sú umiestnené priamo v úrovni hláv predných pasažierov. Toto umiestnenie zvyšuje komfort vodiča, rovnako ako aj spolujazdca. Súčasťou tejto architektúry je aj pozmenené umiestnenie 10-palcového stredového displeja, nachádzajúceho sa o niečo nižšie, než digitálny prístrojový štít, tak, aby bol v centrálnej časti prístrojovej dosky nielen prirodzenejšie umiestnený, ale aj jednoducho dosiahnuteľný a ovládateľný rukou vodiča.

Od úrovne výbavy Allure využíva nový PEUGEOT 308 SW plne prispôsobiteľné virtuálne i-ovládače, nahrádzajúce predný klimatizačný panel s hardvérovými ovládačmi. Usporiadané po stranách stredového displeja, pripomínajúce otvorenú knihu, prinášajú nielen novú estetiku, ale aj technológiu, ktorá je v tomto segmente jedinečná. Každý i-ovládač je na dotyk citlivou skratkou k nastaveniu klimatizácie, telefónnym kontaktom, rádiu a dajú sa nimi spúšťať aj aplikácie. Tie možno nastaviť podľa užívateľových preferencií PEUGEOT i-Cockpit® si v novom modeli PEUGEOT 308 SW zachováva princíp na vodiča orientovaného centrálneho displeja, čo vylepšuje celkovú ergonómiu, avšak len do tej miery, aby sa pasažier necítil byť vylúčený. Rovnaký princíp sa uplatnil aj pri stredovej konzole , ktorá sa otvára aj smerom k spolujazdcovi.Jedným z hlavných cieľov bolo pri navrhovaní interiéru zachovať vyváženosť priestoru medzi vodičom a spolujazdcom.

Vzhľad stredovej konzoly nadväzuje na priestorovo úsporný dizajn nového ovládania klimatizácie.

Je navrhnutá tak, že všetky ovládacie prvky vozidla súvisiace s jeho pohybom a dynamikou sú zakomponované do oblúku na vodičovej strane:​

  • Nový kompaktný ovládač pre radenie pomocou 8-stupňovej automatickej prevodovky (spiatočka, neutrál, jazda vpred) a 2 tlačidlá (Parkovanie a Manuálne radenie)
  • Volič jazdných štýlov, umožňujúci voľbu rôznych jazdných režimov (elektrický, hybridný, eko, Normal a športový) v závislosti od motoru.

Stredová konzola sa rozširuje tak, aby vznikol dostatočný priestor pre bezdrôtové dobíjanie smartfónov.

Jej zvyšnú časť tvoria odkladacie a úložné priestory spolu s niektorými praktickými doplnkami:

  • dva držiaky na poháre s veľkým priemerom,
  • dva USB-C sloty (nabíjanie a nabíjanie/dáta),
  • ďalšie úložné priestory s celkovým objemom až 34 litrov,
  • lakťová opierka.

V tomto smere sa nový PEUGEOT 308 SW zaraďuje k lídrom vo svojom segmente. Celkový dizajn interiéru vyniká aj vďaka rozmanitosti a štýlu použitých materiálov. Náladové LED podsvietenie (na výber je 8 farieb) skryté za stredovou obrazovkou je rozptýlené cez hlavný dekor k výplniam dverí, ktoré môžu byť v závislosti od úrovne výbavy z plastu, látkové, z Alcantary® alebo doplnené dielmi z pravého lisovaného hliníku.​

Úložné priestory

V štýle techno, Peugeot i-Connect a i-Connect Advanced

V závislosti od očakávaní a technických zručností dokáže nový infotainment každému ponúknuť to najlepšie zo sveta smartfónov a zároveň to najlepšie zo sveta automobilových technológií. Ergonomický a uspôsobený pre každodenné používanie umožňuje každému vodičovi (možno vytvoriť až 8 profilov) nastaviť a uložiť vlastné usporiadanie displeja, komfortné nastavenia a osobné preferencie.

Zrkadlenie smartfónov funguje bezdrôtovo a umožňuje pripojiť prostredníctvom bluetooth súčasne až dva telefóny.

10-palcový stredový displej s vysokým rozlíšením je jednoducho a plne konfigurovateľný s využitím viacerých okien pre aplikácie a widgety, ľahko sa ovláda a je rovnako citlivý, ako displej tabletu.

Jednoducho možno prechádzať medzi rôznymi položkami menu zľava doprava, zhora nadol alebo dotykom troch prstov zobraziť zoznam aplikácií.

Na hlavnú stránku sa môžete vrátiť jednoducho pomocou tlačidla "Domov“ (Home), presne tak, ako nasmartfónoch. V hornej časti obrazovky sa nachádza trvalo zobrazená lišta s údajmi o vonkajšej teplote, nastavení klimatizácie, dátovom pripojení, pozícii zobrazovanej stránky s miniaplikáciami (widgetmi), notifikáciách a čase.

Výnimočný technologický zážitok umocňuje systém PEUGEOT i-Connect Advanced, ktorého súčasťou je výkonná a pokročilá online navigácia TomTom.

Pre čo najväčšiu prehľadnosť sa mapa môže zobraziť na celej ploche 10-palcového displeja a aktualizácia mapových podkladov prebieha na diaľku.

PEUGEOT i-Connect a i-Connect Advanced

Príkazom OK PEUGEOT" sa aktivuje ovládanie hlasom, pri ktorom možno využívať prirodzenú reč pre prístup k všetkým základným funkciám infotainmentu, čo nielen zvyšuje bezpečnosť pri jazde, ale uľahčuje aj jeho nastavovanie a každodenné používanie.

Aby užívateľ mohol správne ovládať všetky funkcie systému a našiel odpovede na prípadné otázky, sú v ňom nahraté aj návody a kompletná technická dokumentácia.

V spolupráci s francúzskym špecialistom na audio, spoločnosťou Focal, bol pre nový PEUGEOT 308 SW vyvinutý jedinečný FOCAL® Premium Hi-Fi audiosystém, ktorý je výsledkom ich vyše trojročnej kooperácie.

Hi-fi audiosystém FOCAL® Premium tvorí 10 reproduktorov, využívajúcich unikátne patentované technológie:

  • 4 hliníkové invertné kupolové TNF tweetre (výškové reproduktory),
  • 4 woofre/stredové s membránami Polyglass a 165 mm TMD (Tuned Mass Damper) závesom,
  • 1 centrálny reproduktor s membránou Polyglass,
  • 1 trojcievkový subwoofer Power Flower™.

Tie sú prepojené na 12-kanálový zosilňovač s výkonom 690 W (trieda D) a využité je digitálne spracovanie akustického signálu ARKAMYS. Peugeot a Focal spolupracovali na presnom výbere miesta pre každý reproduktor tak, aby vo výsledku ponúkli všetkým pasažierom výnimočný zvukový zážitok. Vďaka tomu je reprodukcia zvuku na palube presná a jasná, hlasy sú čisté a zrozumiteľné a basy hlboké a dunivé.

V štýle techno, jazdné asistenti

Súčasťou výbavy nového modelu Peugeot 308 SW je aj najnovšia generácia jazdných asistentov využívajúca tie najpokročilejšie technológie, akými značka momentálne disponuje:

Balík Drive Assist 2.0 (dostupný na konci tohto roku) predstavuje ďalší krok smerom k čiastočne autonómnej jazde, jeho súčasťou sú adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go (s automatickou 8-stupňovou prevodovkou EAT 8), asistent pre udržiavane auta vo zvolenom jazdnom pruhu a tiež tri nové funkcie, dostupné na cestách s viacerými jazdnými pruhmi:

  • Poloautomatická zmena jazdného pruhu, pri ktorej systém vodičovi pri rýchlostiach od 70 km/h do 180 km/h navrhuje predbehnutie pred ním idúceho vozidla a vzápätí aj bezpečný návrat do pôvodného jazdného pruhu.
  • Rozšírené rozpoznávanie doporučenej rýchlosti, pri ktorom systém vodičovi navrhuje na základe rozpoznávanie značiek s prikázanou alebo doporučenou rýchlosťou, aby im prispôsobil aktuálnu rýchlosť vozidla (pridal, alebo spomalil)
  • Prispôsobenie rýchlosti auta na základe profilu zákrut, aktívne až do 180 km/h.

Nový PEUGEOT 308 SW prichádza s novu štandardnou a doplnkovou výbavou, typickou pre vozidlá vyšších tried:

  • Bezkontaktné diaľkové ovládanie kufra s plnými rukami,
  • Rozšírené monitorovanie mŕtveho uhla (75 metrov),
  • Monitorovanie situácie za vozidlom (pri cúvaní upozorní na prekážku v jeho blízkosti),
  • Nová 180-stupňová cúvacia kamera s vysokým rozlíšením a integrovanou ostrekovacou tryskou pre samočistenie,
  • 360-stupňový parkovací asistent so 4 kamerami (predná, zadná, bočné),
  • Bezkľúčový prístup a ovládanie,
  • Kompletne rozmraziteľné vyhrievané čelné sklo a vyhrievaný volant,
  • Systém tiesňového volania "E-call+" s informáciami o čísle pasažiera a polohe vozidla, vrátane smeru jazdy,
  • Natočenie spätných zrkadiel do optimálnej polohy pri zaradení spiatočky.
Jazdné asistenti

Samozrejme, v závislosti od stupňa výbavy, ponúka nový PEUGEOT 308 SW pre zvýšenie komfortu a bezpečnosti kompletnú škálu bezpečnostných a asistenčných systémov, v závislosti od úrovne výbavy:

  • Adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go (automatická prevodovka EAT8) s možnosťou nastavenia vzdialenosti medzi vozidlami,
  • Adaptívny tempomat (limit 30 km/h) s manuálnou prevodovkou a s možnosťou nastavenia vzdialenosti medzi vozidlami,
  • Automatické núdzové brzdenie s predkolíznym varovaním (v závislosti od verzie, rozpoznáva chodcov aj cyklistov, vo dne aj v noci, pri rýchlostiach od 7 km/h do 140 km/),
  • Aktívne varovanie pred vybočením z jazdného pruhu (alebo prejazdom krajnice) s korekciou smeru,
  • Monitorovanie únavy vodiča počas dlhých jázd pomocou analýzy mikropohybov volantom, aktívne pri rýchlostiach nad 65 km/h,
  • Automatické prepínanie diaľkových svetiel,
  • Rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek (stop, zákaz vjazdu, zákaz predbiehania, koniec zákazu predbiehania a pod,).
  • Strešné okno so slnečnou clonou,
  • Alarm s perimetrickou ochranou, ultrazvukovými snímačmi a funkciou deadlock (blokovanie mechanického odomykania aj zvnútra),
  • Elektrická parkovacia brzda vo všetkých verziách,

Dokonale prispôsobený, motory

Sloboda pri voľbe pohonu, reprezentovaná sloganom “Power of Choice” znamená, že aj nový PEUGEOT 308 SW prichádza s dvomi dobíjateľnými (plug-in) hybridnými motormi, na ktoré je značka hrdá:

  • HYBRID 225 e-EAT8/pohon prednej nápravy/ kombinuje motor PureTech s výkonom 180 k (132 kW) s 81 kW elektromotorom, pripojeným priamo k automatickej prevodovke e-EAT8 / emisie C0₂ od 26 g na km a dojazd na elektrinu až 59 km (podľa testovacieho protokolu WLTP, údaje podliehajú procesu schvaľovania),
  • HYBRID 180 e-EAT8/pohon prednej nápravy/ kombinuje motor PureTech s výkonom 150 k (110kW) s 81 kW elektromotorom, pripojeným priamo k automatickej prevodovke e-EAT8 / emisie C0₂ od 25 g na km a dojazd na elektrinu až 60 km (podľa testovacieho protokolu WLTP, údaje podliehajú procesu schvaľovania),

Li-ion batéria má kapacitu 12.4 kWh, výkon 102 kW a pre vyhovenie nárokom akýmkoľvek nárokom užívateľov sú k dispozícii dva typy palubných nabíjačiek, štandardná jednofázová nabíjačka s výkonom 3.7 kW a ako výbava na želanie aj výkonnejšia 7,4 kW jednofázová nabíjačka.

Toto sú odhadované časy nabíjania:

  • z wall-boxu (32 A) 7.4 kW na plnú kapacitu za 1 hodinu a 55 minút s jednofázovou palubnou nabíjačkou (7.4 kW) ,
  • zo zosilnenej zásuvky (16 A) na plnú kapacitu za 3 hodiny a 50 minút s jednofázovou palubnou nabíjačkou (3.7 kW),
  • z bežnej domácej zásuvky (8 A) na plnú kapacitu za 7 hodín a 5 minút s jednofázovou palubnou nabíjačku (3.7 kW).
Dokonale prispôsobený, motory

Nový PEUGEOT 308 SW je dostupný s nasledovnými spaľovacími motormi s emisiami CO₂ už od 115 g. Všetky vyhovujú najnovšej emisnej norme Euro 6 a v súčasnej dobe sa podrobujú schvaľovacie procesu podľa testovacieho protokolu WLT (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).

  • Benzínové, 3-valcové motory s objemom 1.2 litra: PureTech 110 S&S BVM6, PureTech 130 S&S BVM6, PureTech 130 S&S EAT8.
  • Naftové, 4-valcové motory s objemom 1,5 litra: BlueHdi 130 S&S BVM6, BlueHdi 130 S&S EAT8,

TCO (Celkové náklady na vlastníctvo)

Aby bolo možné porovnať náklady na vlastníctvo medzi modelmi so spaľovacími a hybridnými motormi, ktoré zahŕňajú všetky náklady nad rámec štandardného finančného lízingu, je nevyhnutné zohľadniť nasledujúce faktory:

  • lepšia zostatková hodnota na trhu s jazdenými vozidlami pri ďalšom odpredaji ,
  • všetky dostupné finančné stimuly (ekologické bonusy, poistné, registračné poplatky, štátne dotácie, poistné a daňové odpočty),
  • náklady na údržbu porovnateľné s naftovými motormi (za 36 mesiacov a 90 000 km),
  • nižšie náklady na energiu (až o 12% v porovnaní s naftovými motormi za 36 mesiacov a 90 000 km).

PEUGEOT ekosystém

Aby PEUGEOT uľahčil zákazníkom prechod na novú formu pohonu, ponúka im celú škálu nových služieb, založených na nasledujúcich pilieroch:

PEUGEOT Easy-Charge alebo zjednodušenie prístupu pre našich zákazníkov k rôznym možnostiam nabíjania:

  • ponuka viacerých typov nabíjacích staníc pre dom aj kanceláriu (zosilnené zásuvky, wallbox, smartwallbox, ...), a posúdenie vašej elektrickej inštalácie, na základe čoho nielen odporučíme optimálne nabíjacie riešenie, ale prostredníctvom našich odporúčaných. partnerov aj zrealizujeme jeho inštaláciu,
  • možnosť využitia verejných nabíjačiek prostredníctvom služby Free2Move, umožňujúcej prístup k vyše 220 000 nabíjacím staniciam v celej Európe: možnosť voľby konkrétnej nabíjacej stanice na základe vzdialenosti, rýchlosti a ceny dobíjania.

PEUGEOT Easy-care alebo Ako sa postaráme o zákazníkov počas doby, keď sa s novým autom budú ešte len zoznamovať, aby sa pritom cítili absolútne komfortne:

  • nové simulátory a digitálne cesty pomôžu pri zoznamovaní sa s elektromobilitou na weboch spoločnosti PEUGEOT,
  • upravené servisné zmluvy a cestná asistencia, ktoré môže byť obsiahnuté v predajnej zmluve a môžete si vďaka nim užívať vaše nové auto úplne bez starostí,
  • osvedčenie o kapacite batérii vydávané počas servisných prehliadok, ktoré vám uľahčí prípadný následný odpredaj vozidla, pretože bude garantovať aktuálnu kapacitu batérie,
  • na batériu je poskytovaná záruka 8 rokov alebo do najazdenia 160-tisíc kilometrov, pričom je garantovaných 70 % jej pôvodnej nabíjacej kapacity.

Prostredníctvom mobilnej aplikácie MyPeugeot® alebo cez rozhranie na stredovom displeji môžete:

  • spustiť alebo naprogramovať optimálnu vnútornú teplotu, čo nie je iba o komfortnom pocite, ale keď je vozidlo pripojené, tak vďaka tejto funkcii sa aj optimalizuje dojazd (rýchlejšie dosiahnutie prednastavenej teploty bezprostredne po štarte) a batéria dosiahne rýchlejšie ideálnu prevádzkovú teplotu.
  • kontrolovať, programovať, zahájiť alebo odložiť nabíjanie batérie.

V závislosti od krajiny si môže zákazník kúpiť nové auto, zabezpečiť jeho financovanie a odpredať staré auto aj prostredníctvom smartfónu, tabletu alebo počítača, stačí navštíviť stránku “predaj on line". Každý zákazník si pritom môže vybrať aj možnosť bezplatného doručenia auta priamo domov, pričom budú prísne dodržiavané všetky bezpečnostné opatrenia.

Ocenenia

FINAL-CD získalo prestížny certifikát AAA Highest Creditworthiness, tento certifikát je jedným z najdôležitejších Európskych štandardov definujúcich kvalitu obchodnej činnosti. Je medzinárodne uznávanou známkou obchodnej kvality a vyhodnocuje sa na základe rovnakej analytickej metodiky pre všetky európske trhy. Spoločnosť FINAL-CD najnovšie získala aj prestížny titul Superbrands. Je najuznávanejšou globálnou autoritou v oblasti hodnotenia a oceňovania obchodných značiek a znakom špeciálneho postavenia a uznania vynikajúcej pozície značky na lokálnom trhu. Na základe jednotných kritérií a metód každoročne oceňuje najlepšie z najlepších značiek v takmer 90 krajinách na piatich kontinentoch. FINAL-CD ako jediný koncesionár značky PEUGEOT v celej Európe získal už 5x prestížne ocenenie Peugeot Servise Quality Awards. Ako koncesionár značky OPEL sme obdržali diplom OPEL C&S za najvyšší nárast predaja a trhového podielu v Českej a Slovenskej republike, taktiež za najvyšší nárast objednávok, najvyšší nárast celkových predajov náhradných dielov. Ďalej nás ocenili za najvyšší predaj v Slovenskej republike a v neposlednom rade je FINAL-CD ohodnotené 2x ako Dealer roku v oblasti služieb zákazníkom.

Peugeot
PEUGEOT SERVICE QUALITY AWARDSParížPEUGEOT SERVICE QUALITY AWARDSParížPEUGEOT SERVICE QUALITY AWARDSBerlínPEUGEOT SERVICE QUALITY AWARDSBarcelonaPEUGEOT SERVICE QUALITY AWARDSSlovensko
Opel
Opel najvyšší nárast predaja a trhového podielu v ČR a SR za rok 2016C&S
2016
Opel Dealer roku 2015 a 2018Díler roku
2015, 2018
Opel najvyšší nárast objednáviek za rok 2016C&S
2016
Opel najvyšší nárast celkových predajov náhradných dielov za rok 2016C&S
2016
Opel najväčší predaj v SR za rok 2017C&S
2017

Zlepšujeme sa pre vás aj naďalej

Vopred ďakujeme za vaše podnety a skúsenosti so službami FINAL‑CD. Napíšte nám Váš názor

Ochrana osobných údajov
Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Používaním webstránok finalcd.sk nám dávate súhlas s ich používaním na uloženie informácií.
xxs
xs
s
m
l
xl