OPEL GT Concept

OPEL GT Concept

OPEL oficiálne predstavuje koncept OPEL GT Concept.

Pre autosalón v Ženeve pripravený Opel GT Concept má s motorom za prednou nápravou, sekvenčnou prevodovkou a pohonom zadných kolies predstavovať skutočný športový automobil.

Opel GT Concept svojim dizajnom jasne rozvíja štýl svojej značky smerom ku kompaktnému športovému kupé s tradičnou siluetou, ktorej dominuje dlhý nízky predok, na ktorý nadväzuje k zadným kolesám posunutá kabína so splývavou líniou strechy.

Rüsselsheimská automobilka nezabúda opäť pripomenúť, že červená predné kolesá sú odkazom na motocykel Opel Motoclub 500, predstavený v roku 1928 s červenými pneumatikami.

Svojim menom aj poňatím však koncept nadväzuje predovšetkým na pôvodné kupé Opel GT z rokov 1968 až 1973. Samotná automobilka potom pripomína prototyp Experimental GT z roku 1965, ktorý bol priamym predchodcom tohto modelu a uvádza, že nový GT Concept bol navrhnutý podľa rovnakej filozofie.

Opel do štýlového dizajnu svojho konceptu zakomponoval aj niekoľko zaujímavých noviniek. Patrí medzi ne napríklad svetlomety IntelliLUX s technológiou Matrix LED alebo rozmerné dvere s integrovanými oknami, zlepšujúcimi prúdenie vzduchu okolo vozidla vďaka tomu, že medzi nimi a rámy dverí nie je žiadny prechodový schod alebo tesnenia.

Samotné dvere sa otvárajú za pomoci dotykového tlačidla umiestneného v červenej línii, tiahnuci sa od predného kolesa až k zadnému oknu. Pri otváraní sa dvere výrazne zanoria do podbehov predných kolies a vytvorí pomerne veľký priestor pre nastupovanie i na relatívne úzkych parkovacích miestach. Opel uvádza, že má toto riešenie patentované.

Dvojmiestny interiér má ponúkať dostatok priestoru aj veľmi vysokým vodičom a vedľa klasicky tvarovanej palubnej dosky s výraznými tubusmi prístrojov a neobvykle tvarovaným volantom zaujme aj dvojicou monitorov. Na tie sa prenáša obraz z dvojice kamier namontovaných za podbehmi kolies a nahradzujúcich klasická vonkajšie spätné zrkadlá. Podľa Opelu je vďaka spôsobu otvárania dverí a týmto kamerám ideálnym športovým vozidlom aj pre jazdu v meste.

Pozornosť potom má priťahovať aj čelné okno, ktoré bez akéhokoľvek prerušenia prechádza do presklenej strechy alebo absencia veka batožinového priestoru. Zadné okno je podobne ako u pôvodného GT alebo Chevroletov Corvette zo šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov pevné. Pre niekoho sa bude jednať určite o veľmi nepraktické riešenie, ale Opel sa tým do istej miery vracia ku koreňom športových vozidiel, kedy v nich jazdili športovci, pre ktoré nebol problém sa pre svoje batožiny otočiť za sedadlo.

Okrem samotného dizajnu si GT Concept zaslúži pozornosť aj vďaka svojej technike. Neoficiálne správy o použití pohonu predných kolies môžu byť zabudnuté, pretože Opel zvolil podobnú koncepciu ako u menovcov z minulosti.

Kupé má za prednou nápravou uložený moderný celohliníkový trojvalec s objemom 1,0 litra vybavený prepĺňaním, ktorý vychádza z pohonných jednotiek používaných v sériových vozidlách Adam, Corsa a Astra. Pod kapotou GT Concept má tento motor s priamym vstrekovaním paliva výkon 107 kW (145 k) a krútiaci moment 205 Nm Prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky s možnosťou radenia páčkami pod volantom sú poháňané kolesá zadnej nápravy.

Opel GT Concept s celkovou hmotnosťou do 1000 kg má byť schopný zvládnuť akceleráciu z 0 na 100 km / h za menej ako 8,0 sa jeho maximálna rýchlosť je 215 km / h. Informácie o spotrebe paliva automobilka zatiaľ neuvádza.

Opel GT Concept má predstavovať vozidlo snov a tomu zodpovedá aj prevedenie interiéru. Ten na prvý pohľad pôsobí pomerne tradičným dojmom, čo podporuje predovšetkým dvojica anatomických sedadiel spolu s vysokým stredovým tunelom a siluetou palubnej dosky. K nájdeniu ideálnej vodičskej pozície potom slúžia elektricky nastaviteľné pedále a volant.

Dizajnéri sa pri návrhu interiéru síce inšpirovali pôvodným GT z prelomu šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov, na ktorý odkazuje predovšetkým trojica ramien volantu a tvar prístrojového štítu, ale tým všetky pripomienky minulosti končia a nasleduje výlet do budúcnosti.

Opel už pri januárovom odhalení konceptu spomínal, že vonkajšie spätné zrkadlá sú nahradené kamerami, ktorých obraz sa premieta na dvojicu obrazoviek v interiéri. Teraz toto riešenie naplno odhaľuje prostredníctvom snímok, na ktorých je vidieť, že tieto obrazovky sú umiestnené do stredov tubusov na koncoch palubnej dosky z brúseného hliníka, v miestach kde sú tradične umiestnené výduchy ventilácie.

Palubná doska a prístrojový štít okrem použitých materiálov a plávajúcej konštrukcie zaujmú aj absenciou klasických tlačidlových ovládačov a bližší pohľad odhalí, že dvojica tubusov pred vodičom neukrýva analógové prístroje, ale sú v nich umiestnený displeje, ktoré dopĺňajú centrálne umiestnenou obrazovku.

Vodič má všetky funkcie od ventilácie až po multimediálny systém prístupné prostredníctvom hlasového ovládania a tiež z centrálneho touchpadu. Opel uvádza, že v koncepte je použité revolučný rozhranie HMI (Human Machine Interface), ktoré je adaptabilné a vozidlo sa vďaka nemu sám prispôsobuje osobe za volantom.

Opel GT Concept má v podstate fungovať ako štvorkolesový priateľ, s ktorým možno komunikovať a on podľa toho upraví teplotu a osvetlenie interiéru, vyberie vhodnú trasu cesty aj hudbu podľa aktuálnej nálady vodiča.

V prípade prístrojového štítu Opel uvádza, že ide o evolúciu systému použitého v koncepte Monza z roku 2013. Displeje ukryté vo dvojici tubusov môžu byť podsvietené rôznymi farbami a zobrazovať rôzne informácie trojrozmerne. Na ľavej strane sú vždy uvádzané otáčky motora a rýchlosť jazdy, zatiaľ čo pravý displej umožňuje individuálne nastavenie, čo znamená, že sa tu môžu zobrazovať údaje z navigácie, spotreba paliva alebo hodnoty zrýchlenia.

Opel GT Concept so svojím vodičom okrem displejov komunikuje aj vlastným hlasom, ktorý môže používať aj pre varovanie súvisiace s prevádzkou v okolí vozidla, kedy napríklad upozorní na vozidlá v slepom uhle.

K sympatickým detailom interiéru konceptu patrí okrem iných aj navíjač bezpečnostných pásov, ktorý svojim dizajnom odkazujú na predné červen pneumatiky.

 

Zdroj: www.auto.cz

Chcem informácie o FINAL-CD akciách

Vyberte si svoju značku

Zlepšujeme sa pre vás aj naďalej

Vopred ďakujeme za vaše podnety a skúsenosti so službami FINAL-CD.

Váš názor nás zaujíma
Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Používaním webstránok finalcd.sk nám dávate súhlas s ich používaním na uloženie informácií. Viac informácií
OK