OPEL GT Concept

OPEL GT Concept

OPEL oficiálne predstavuje koncept OPEL GT Concept.

Pre autosalón v Ženeve pripravený Opel GT Concept má s motorom za prednou nápravou, sekvenčnou prevodovkou a pohonom zadných kolies predstavovať skutočný športový automobil.

Opel GT Concept svojim dizajnom jasne rozvíja štýl svojej značky smerom ku kompaktnému športovému kupé s tradičnou siluetou, ktorej dominuje dlhý nízky predok, na ktorý nadväzuje k zadným kolesám posunutá kabína so splývavou líniou strechy.

Rüsselsheimská automobilka nezabúda opäť pripomenúť, že červená predné kolesá sú odkazom na motocykel Opel Motoclub 500, predstavený v roku 1928 s červenými pneumatikami.

Svojim menom aj poňatím však koncept nadväzuje predovšetkým na pôvodné kupé Opel GT z rokov 1968 až 1973. Samotná automobilka potom pripomína prototyp Experimental GT z roku 1965, ktorý bol priamym predchodcom tohto modelu a uvádza, že nový GT Concept bol navrhnutý podľa rovnakej filozofie.

Opel do štýlového dizajnu svojho konceptu zakomponoval aj niekoľko zaujímavých noviniek. Patrí medzi ne napríklad svetlomety IntelliLUX s technológiou Matrix LED alebo rozmerné dvere s integrovanými oknami, zlepšujúcimi prúdenie vzduchu okolo vozidla vďaka tomu, že medzi nimi a rámy dverí nie je žiadny prechodový schod alebo tesnenia.

Samotné dvere sa otvárajú za pomoci dotykového tlačidla umiestneného v červenej línii, tiahnuci sa od predného kolesa až k zadnému oknu. Pri otváraní sa dvere výrazne zanoria do podbehov predných kolies a vytvorí pomerne veľký priestor pre nastupovanie i na relatívne úzkych parkovacích miestach. Opel uvádza, že má toto riešenie patentované.

Dvojmiestny interiér má ponúkať dostatok priestoru aj veľmi vysokým vodičom a vedľa klasicky tvarovanej palubnej dosky s výraznými tubusmi prístrojov a neobvykle tvarovaným volantom zaujme aj dvojicou monitorov. Na tie sa prenáša obraz z dvojice kamier namontovaných za podbehmi kolies a nahradzujúcich klasická vonkajšie spätné zrkadlá. Podľa Opelu je vďaka spôsobu otvárania dverí a týmto kamerám ideálnym športovým vozidlom aj pre jazdu v meste.

Pozornosť potom má priťahovať aj čelné okno, ktoré bez akéhokoľvek prerušenia prechádza do presklenej strechy alebo absencia veka batožinového priestoru. Zadné okno je podobne ako u pôvodného GT alebo Chevroletov Corvette zo šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov pevné. Pre niekoho sa bude jednať určite o veľmi nepraktické riešenie, ale Opel sa tým do istej miery vracia ku koreňom športových vozidiel, kedy v nich jazdili športovci, pre ktoré nebol problém sa pre svoje batožiny otočiť za sedadlo.

Okrem samotného dizajnu si GT Concept zaslúži pozornosť aj vďaka svojej technike. Neoficiálne správy o použití pohonu predných kolies môžu byť zabudnuté, pretože Opel zvolil podobnú koncepciu ako u menovcov z minulosti.

Kupé má za prednou nápravou uložený moderný celohliníkový trojvalec s objemom 1,0 litra vybavený prepĺňaním, ktorý vychádza z pohonných jednotiek používaných v sériových vozidlách Adam, Corsa a Astra. Pod kapotou GT Concept má tento motor s priamym vstrekovaním paliva výkon 107 kW (145 k) a krútiaci moment 205 Nm Prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky s možnosťou radenia páčkami pod volantom sú poháňané kolesá zadnej nápravy.

Opel GT Concept s celkovou hmotnosťou do 1000 kg má byť schopný zvládnuť akceleráciu z 0 na 100 km / h za menej ako 8,0 sa jeho maximálna rýchlosť je 215 km / h. Informácie o spotrebe paliva automobilka zatiaľ neuvádza.

Opel GT Concept má predstavovať vozidlo snov a tomu zodpovedá aj prevedenie interiéru. Ten na prvý pohľad pôsobí pomerne tradičným dojmom, čo podporuje predovšetkým dvojica anatomických sedadiel spolu s vysokým stredovým tunelom a siluetou palubnej dosky. K nájdeniu ideálnej vodičskej pozície potom slúžia elektricky nastaviteľné pedále a volant.

Dizajnéri sa pri návrhu interiéru síce inšpirovali pôvodným GT z prelomu šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov, na ktorý odkazuje predovšetkým trojica ramien volantu a tvar prístrojového štítu, ale tým všetky pripomienky minulosti končia a nasleduje výlet do budúcnosti.

Opel už pri januárovom odhalení konceptu spomínal, že vonkajšie spätné zrkadlá sú nahradené kamerami, ktorých obraz sa premieta na dvojicu obrazoviek v interiéri. Teraz toto riešenie naplno odhaľuje prostredníctvom snímok, na ktorých je vidieť, že tieto obrazovky sú umiestnené do stredov tubusov na koncoch palubnej dosky z brúseného hliníka, v miestach kde sú tradične umiestnené výduchy ventilácie.

Palubná doska a prístrojový štít okrem použitých materiálov a plávajúcej konštrukcie zaujmú aj absenciou klasických tlačidlových ovládačov a bližší pohľad odhalí, že dvojica tubusov pred vodičom neukrýva analógové prístroje, ale sú v nich umiestnený displeje, ktoré dopĺňajú centrálne umiestnenou obrazovku.

Vodič má všetky funkcie od ventilácie až po multimediálny systém prístupné prostredníctvom hlasového ovládania a tiež z centrálneho touchpadu. Opel uvádza, že v koncepte je použité revolučný rozhranie HMI (Human Machine Interface), ktoré je adaptabilné a vozidlo sa vďaka nemu sám prispôsobuje osobe za volantom.

Opel GT Concept má v podstate fungovať ako štvorkolesový priateľ, s ktorým možno komunikovať a on podľa toho upraví teplotu a osvetlenie interiéru, vyberie vhodnú trasu cesty aj hudbu podľa aktuálnej nálady vodiča.

V prípade prístrojového štítu Opel uvádza, že ide o evolúciu systému použitého v koncepte Monza z roku 2013. Displeje ukryté vo dvojici tubusov môžu byť podsvietené rôznymi farbami a zobrazovať rôzne informácie trojrozmerne. Na ľavej strane sú vždy uvádzané otáčky motora a rýchlosť jazdy, zatiaľ čo pravý displej umožňuje individuálne nastavenie, čo znamená, že sa tu môžu zobrazovať údaje z navigácie, spotreba paliva alebo hodnoty zrýchlenia.

Opel GT Concept so svojím vodičom okrem displejov komunikuje aj vlastným hlasom, ktorý môže používať aj pre varovanie súvisiace s prevádzkou v okolí vozidla, kedy napríklad upozorní na vozidlá v slepom uhle.

K sympatickým detailom interiéru konceptu patrí okrem iných aj navíjač bezpečnostných pásov, ktorý svojim dizajnom odkazujú na predné červen pneumatiky.

 

Zdroj: www.auto.cz

Dopyt
na vozidlo
Objednať
servis
Objednať
testovaciu jazdu
Objednať
náhradný diel
Kalkulácia
financovania
Výkup
vozidiel

Zdieľať

OPEL GT Concept

Facebook

Peugeot je moja značka

OPEL je moja značka

Citroën je moja značka

Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Používaním webstránok finalcd.sk nám dávate súhlas s ich používaním na uloženie informácií. Viac informácií
OK
Oslávte s nami 25 výročie FINAL-CD!
Pripravili sme pre vás súťaž o luxusný pobyt s kráľovskou večerou alebo jedno z 25 áut na víkend. Zapojte sa do súťaže.
xxs
xs
s
m
l
xl