Pri príležitosti osláv 100 rokov od nášho víťazstva v závode 500 mil Indianapolis s vozidlom Peugeot L45 predstavujeme nové koncepčné vozidlo Peugeot L500 R HYbrid.
Na historickú predlohu spomíname najmä modrým lakom, tentoraz v kombinácii s čiernou zadnou časťou, ako je to typické pre ostrý Peugeot 308 GTI alebo jeho menšieho súrodenca 208 GTI. A nechýbajú ani červené akcenty odkazujúce na rovnako sfarbené kolesá pôvodného špeciálu L45.
Celkový výkon hybridnej sústavy je 368 kW (500 koní), teda viac ako štvornásobok originálu. Okrem toho putuje na obe nápravy 730 Nm krútiaceho momentu. To znamená v spojení s celokarbónovou konštrukciou a hmotnosťou len 1 000 kg, šprint na stovku za 2,5 sekundy a kilometer s pevným štartom za 19 sekúnd. Dynamike napomáha aj minimalizácia odporu vzduchu, ktorá je výsledkom mimoriadne nízkej stavby. Strecha je vzdialená od asfaltu vo výške iba 1 000 mm. Vodič sedí centrálne v samostatnej bunke a s prehľadom o situácii mu napomáha systém rozšírenej reality, teda ďalšia verzia i-Cockitu, tentoraz vyzbrojená dvojicou holografických displejov.
Tá dokáže sprostredkovať aj prítomnosť druhého člena posádky, ktorý tu už na rozdiel od minulosti a L45 nemá miesto. Éra, keď s jazdcom bojoval aj mechanik, je dávno preč. Okruhom vládnu monoposty. Nádherný modro-čierny „projektil“ nešetrí štylistickými podpismi nových Peugeotov. Nájdeme na ňom levie motívy od dizajnu diskov kolies až po zadné svetlá evokujúce levie pazúry. Séria oficiálnych fotografií pôsobí síce skôr ako práca grafických dizajnérov pre Grand Turismo 6, lenže tu už Peugeot svojho zástupcu má. L500 tak pravdepodobne ostane len virtuálnym laboratóriom myšlienok, ktoré poslúžia pri vývoji nových špeciálov.
Zdroj: auto.pravda.sk
Získali sme ako jediný koncesionár PEUGEOT v Európe už 6 x prestížnu cenu.
Vopred ďakujeme za vaše podnety a skúsenosti so službami FINAL‑CD. Napíšte nám Váš názor
Ochrana osobných údajov | Nastavenia cookies