Nový PEUGEOT 308

Nový PEUGEOT 308
Pridané 17.03.2021

Nový 308 - nová tvár značky Peugeot

Vzhľadom na viac ako 7 miliónov predaných automobilov v segmente kompaktných vozidiel, 42 rôznych ocenení, vrátane európskeho titulu „CAR OF THE YEAR 2014“ je značka PEUGEOT hrdá na to, že môže predstaviť úplne nový PEUGEOT 308.

nová tvár znaćky Peugeot

Dokonale podmanivý dizajn nového modelu PEUGEOT 308, smerujúceho na vrchol svojej triedy, podčiarkuje aj prítomnosť nového loga značky. Kompletná optimalizácia jeho architektúry prináša väčší vnútorný priestor, zdôrazňuje jeho dynamiku a nezameniteľnú identitu.

 

Pokiaľ ide o technológie, tak nový PEUGEOT 308 ponúka najnovšiu generáciu jazdných asistentov, nový PEUGEOT i-Cockpit®, vrátane nového multimediálneho a informačného systému i-Connect® Advanced, ktorý je absolútne moderný, intuitívny a kladie veľký dôraz na prepojiteľnosť.

Úsporný a výkonný

Úsporný a mimoriadne výkonný aj vďaka dôrazu na tie najmenšie aerodynamické detaily, je nový PEUGEOT 308 verný sloganu „Power of Choice“ a ponúka dobíjateľný ( plug-in ) hybrid a zároveň aj verzie s benzínovými a naftovými spaľovacími motormi.

V závislosti od krajiny, v ktorej sa bude predávať, bude možné nový PEUGEOT 308 zakúpiť aj online prostredníctvom webovej stránky, pričom celý proces predaja bude 100 % digitálny, vrátane výberu spôsobu financovania, prípadného spätného odkúpenia vozidla a voľby miesta doručenia.

Absolútne podmanivý

Nový PEUGEOT 308 posilňuje svoju pozíciu v rámci segmentu a mení svoje základné proporcie. Rázvor, zväčšený o 55 mm, z profilu predlžuje jeho siluetu a zároveň ponúka cestujúcim vzadu viac priestoru. Kapota je opticky predĺžená vďaka kombinácii nižšej výšky o 20 mm a plynulému prechodu smerom k prednej maske. 

NOVÝ PEUGEOT 308 dosahuje vysokú úroveň aerodynamickej efektivity aj bez expresívneho dizajnu, zmeny sú badateľné viac zvnútra. Vďačí za to rozsiahlej práci na optimalizácii jeho architektúry a kvalite spracovania jednotlivých dielov karosérie. Ich lícovanie je presné, s minimálnymi možnými medzerami. Z bočného profilu jeho energický a dynamický charakter zdôrazňuje jednoduchá a hladká karoséria, prechádzajúca pri predných aj zadných kolesách do výrazných ostrých prelisov.

Pri bočnom pohľade auto odkazuje na svojich predchodcov, podieľajúcich sa na tvorení identity značky ( PEUGEOT 205, 208, 308...), no zároveň prináša novú sviežu dynamiku. Línia strechy a zadná časť vozidla boli optimalizované s prihliadnutím na aerodynamické špecifíká karosérie typu hatchback tak, ako sa ukazujú pri obtekaní vzduchom vo veternom tuneli. Aj preto sa v zadnej časti nachádza dlhý spojler, ktorý je jedným z typických poznávacích znamení nového modelu PEUGEOT 308.

Nový PEUGEOT 308

Nový PEUGEOT 308 je hlboko ukotvený v DNA značky PEUGEOT, ostrý a zmyselný teraz smeruje do vyššej triedy, kde sa chce porovnávať s jej najdynamickejšími predstaviteľmi. V špeciálne navrhnutej prednej mriežke sa nachádza nový znak značky PEUGEOT. Samotná mriežka ho zvýrazňuje tým, že jej vzor je štruktúrovaný tak, aby sa k nemu zo všetkých strán postupne zbiehal.

Dizajn sa pritom snúbi s technologickou vyspelosťou: radar slúžiaci pre jazdné asistenčné systémy je úplne skrytý za logom ( je použitá „ radomová“ technológia využívajúca indium, prepúšťajúce radarové vlny ), ktoré tým pádom zostáva dominantným prvkom mriežky chladiča. Miesto vyhradené pre EČV sa posunulo nižšie do predného nárazníku.

Predné svetlá využívajú technológiu LED už od základného stupňa výbavy - úzke a ostro rezané, umocňujú dynamiku a zvýrazňujú identitu nového modelu PEUGEOT 308. Až do predného nárazníku sú predĺžené dennými svetlami v tvare háku. Tento svetelný podpis je dokonale v súlade s aktuálnym štýlom značky PEUGEOT, ktorý je vo dne aj v noci rozpoznateľný na prvý pohľad. Vo verziách GT/GT Line sú predné LED svetlá ešte užšie a pre zvýšenie bezpečnosti a účinnosti pri každodennom používaní využívajú PEUGEOT Matrix LED Technology.

Svetlá vzadu sú vybavené full LED technológiou a majú moderný a pre značku typický svetelný podpis v tvare troch pazúrov. Nový PEUGEOT 308 prichádza v 7 farbách: zelená Olivine, modrá Vertigo, červená Elixir, biela Pearl, biela Banquise, šedá Artense, čierna Perla Nera

V štýle techno, nový Peugeot i-Cockpit®

PEUGEOT i-Cockpit® je súčasťou DNA značky. S každou prichádzajúcou generáciou je vylepšovaný a modernizovaný. Spolu s novým modelom PEUGEOT 308 teraz prichádza k jeho výraznej zmene nielen v oblasti ergonómie, ale aj kvality, dizajnu a technológií. Prináša úplne nový multimediálny a informačný systém PEUGEOT i-Cockpit®.

Nový kompaktný volant je vybavený senzormi, schopnými pri využití nových jazdných asistentov registrovať, či ho vodič drží. Je ergonomický, vyhrievaný (súčasť doplnkovej výbavy) a obsahuje ovládače pre: rádio, médiá, telefón, jazdné asistenčné systémy.

Prístrojový štít, umiestnený vo výške očí, využíva od výbavy ACTIVE 10-palcový digitálny displej. Vo výbave GT je digitálny displej navyše trojrozmerný. Digitálny prístrojový štít je plne prispôsobiteľný, konfigurovateľný a má niekoľko režimov zobrazenia ( Online navigácia TomTom, Rádio/médiá, Jazdné asistenčné systémy, Tok energie a pod. ), ktoré možno jednoducho meniť páčkami na volante.

Prístrojová doska

Prístrojová doska nového PEUGEOTU 308 je založená na architektúre „HIGH-VENT”, čo znamená, že ventilačné výduchy sa nachádzajú priamo pred hlavami cestujúcich v priestore, zaručujúcom pre vodiča aj pasažiera optimálny komfort. Okrem toho je súčasťou jej novej architektúry aj to, že 10-palcový centrálny displej, umiestnený o niečo nižšie než digitálny prístrojový štít, má vodič bližšie k ruke a navyše prirodzenejšie zapadá do prístrojovej dosky.

Od úrovne výbavy ALLURE využíva nový PEUGEOT 308 plne prispôsobiteľné virtuálne i-ovládače, nahrádzajúce predný klimatizačný panel s hardvérovými ovládačmi. Usporiadané po stranách stredového displeja, podobne ako otvorená kniha, prinášajú nielen novú estetiku, ale aj technológiu, ktorá je v tomto segmente jedinečná.

Každý i-ovládač je na dotyk citlivou skratkou k nastaveniu klimatizácie, telefónnym kontaktom, k rádiu a možno nimi spúšťať aj všetky aplikácie. Tie je možné nastaviť podľa užívateľových preferencií.

PEUGEOT i-Cockpit® v novom PEUGEOTE 308 je stále založený na využití centrálneho “na vodiča orientovaného”, displeja, pomáhajúceho zlepšiť celkovú ergonómiu jazdy, avšak tak, aby sa spolujazdec necítil byť “vynechaný z deja”. To isté platí aj pre stredovú konzolu, ktorá je zámerne otvorená aj cestujúcemu. Jedným z hlavných cieľov pri navrhovaní interiéru bolo vytvoriť rovnováhu pri zdieľaní priestoru medzi vodičom a spolujazdcom.

Stredová konzola

Vzhľad stredovej konzoly nadväzuje na priestorovo úsporný dizajn nového ovládania klimatizácie. Je navrhnutá tak, že všetky ovládacie prvky vozidla súvisiace s jeho pohybom a dynamikou sú zakomponované do oblúku na vodičovej strane:


  • nový kompaktný ovládač pre radenie (Reverse (spiatočka), Neutrál, Drive (jazda) ako aj 2 tlačidlá - Parking a Manual - slúžiace pre 8-stupňovú automatickú prevodovku,
  • volič jazdných štýlov umožňujúci voľbu rôznych jazdných režimov ( Electric, Hybrid, Eco, Normal a Sport ), v závislosti od motoru

Stredová konzola sa rozširuje tak, aby vznikol priestor pre ezdrôtové dobíjanie smartfónov. Jej zvyšnú časť tvoria úložné a odkladacie priestory, zvyšujúce komfort vodiča a pasažiera: dva držiaky na poháre s veľkým priemerom, dva USB-C sloty (nabíjanie a nabíjanie/dáta), ďalšie úložné priestory s celkovým objemom až 34 litrov, lakťová opierka.

Aj v tomto smere patrí nový PEUGEOT 308 k lídrom vo svojom segmente. Celkový dizajn interiéru vyniká aj vďaka rozmanitosti a štýlu použitých materiálov. Ambientné LED podsvietenie ( na výber je 8 farieb ) skryté za stredovou obrazovkou je rozptýlené cez hlavný dekor k výplniam dverí, ktoré môžu byť v závislosti od úrovne výbavy z plastu, látkové, z Alcantary® alebo doplnené dielmi z pravého lisovaného hliníku.

V štýle techno, Peugeot i-Connect a i-Connect Advanced

Nový infotainment spája to najlepšie zo sveta smartfónov a automobilových technológií tak, aby dokázal vyhovieť individuálnym nárokom každého užívateľa. Je ergonomický a prispôsobený pre každodenné používanie tak, aby si každý vodič ( k dispozícii je až 8 profilov ) mohol uložiť svoje vlastné rozvrhnutie displeja, atmosféru a ďalšie individuálne nastavenia.

Zrkadlenie smartfónov funguje ezdrôtovo a umožňuje zároveň pripojiť prostredníctvom Bluetooth až dva telefóny.

10-palcový stredový displej s vysokým rozlíšením je jednoducho a plne konfigurovateľný s využitím viacerých okien pre aplikácie a widgety, ľahko sa ovláda a je rovnako citlivý, ako displej tabletu. Jednoducho možno prechádzať medzi rôznymi položkami menu zľava doprava, zhora nadol alebo dotykom troch prstov zobraziť zoznam aplikácií.

Na hlavnú stránku sa môžete vrátiť jednoducho pomocou tlačidla „DOMOV“ ( HOME ), presne tak, ako na smartfónoch.

Peugeot i-Connect Advanced

V hornej časti obrazovky sa nachádza trvalo zobrazená lišta s údajmi o vonkajšej teplote, nastavení klimatizácie, dátovom pripojení, pozícii zobrazovanej stránky s miniaplikáciami - widgetmi, s notifikáciami ako aj údajmi o čase. Systém PEUGEOT i-Connect Advanced poskytuje výnimočný technologický zážitok aj vďaka výkonnej a pokročilej online navigácii TomTom. Pre čo najväčšiu prehľadnosť sa mapa môže zobraziť na celej ploche 10-palcového displeja a aktualizácia mapových podkladov prebieha na diaľku.

Príkazom "OK PEUGEOT" sa aktivuje ovládanie hlasom, pri ktorom možno využívať prirodzenú reč pre prístup k všetkým základným funkciám infotainmentu, čo nielen zvyšuje bezpečnosť pri jazde, ale uľahčuje aj jeho nastavovanie a každodenné používanie.

Aby užívateľ mohol správne ovládať všetky funkcie systému a našiel odpovede na prípadné otázky, sú v ňom nahraté aj návody a kompletná technická dokumentácia.

V štýle techno, jazdné asistenčné systémy

Súčasťou výbavy nového modelu PEUGEOT 308 je aj najnovšia generácia jazdných asistentov využívajúca tie najpokročilejšie technológie, akými značka momentálne disponuje: Balík DRIVE ASSIST 2.0 (dostupný na konci roka 2021) predstavuje ďalší krok smerom k čiastočne autonómnej jazde, jeho súčasťou sú adaptívny tempomat s funkciou ŠTART – STOP s automatickou 8-stupňovou prevodovkou EAT8, asistent pre udržiavane auta vo zvolenom jazdnom pruhu a tiež tri nové funkcie, dostupné na cestách s viacerými jazdnými pruhmi:


  • Poloautomatická zmena jazdného pruhu, pri ktorej systém vodičovi pri rýchlostiach od 70 do 180 km/h navrhuje predbehnutie pred ním idúceho vozidla a vzápätí aj bezpečný návrat do pôvodného jazdného pruhu.
  • Rozšírené rozpoznávanie doporučenej rýchlosti, pri ktorom systém vodičovi navrhuje na základe rozpoznávanie značiek s prikázanou alebo doporučenou rýchlosťou, aby im prispôsobil aktuálnu rýchlosť vozidla (pridal, alebo spomalil) .
  • Prispôsobenie rýchlosti auta na základe profilu zákrut, aktívne až do 180 km/h.

Doplnková výbava nového PEUGEOT 308

Nový PEUGEOT 308 prichádza so štandardnou a doplnkovou výbavou, typickou pre vozidlá vyšších tried:


  • Rozšírené monitorovanie mŕtveho uhla (75 metrov),
  • Monitorovanie situácie za vozidlom (pri cúvaní upozorní na prekážku v jeho blízkosti),
  • Nová 180-stupňová cúvacia kamera s vysokým rozlíšením a integrovanou ostrekovacou tryskou pre samočistenie,
  • 360-stupňový parkovací asistent so 4 kamerami (predná, zadná, bočné),
  • Bezkľúčové ovládanie so senzorom priblíženia,
  • Kompletne rozmraziteľné vyhrievané čelné sklo a vyhrievaný volant,
  • Systém tiesňového volania "E-CALL+" s informáciami o čísle pasažiera a polohe vozidla, vrátane smeru jazdy,
  • Natočenie spätných zrkadiel do optimálnej polohy pri zaradení spiatočky.

Bezpečnostné a asistenčné systémy

Samozrejme, v závislosti od stupňa výbavy, ponúka nový PEUGEOT 308 pre zvýšenie komfortu a bezpečnosti širokú škálu bezpečnostných a asistenčných systémov:


  • Adaptívny tempomat s funkciou STOP & GO (automatická prevodovka EAT8) s možnosťou nastavenia vzdialenosti medzi vozidlami. Adaptívny tempomat (limit 30 km/h) s manuálnou prevodovkou a s možnosťou nastavenia vzdialenosti medzi vozidlami
  • Automatické núdzové brzdenie s predkolíznym varovaním (v závislosti od verzie, rozpoznáva chodcov aj cyklistov, vo dne aj v noci, pri rýchlostiach od 7 km/h do 140 km/h)


  • Aktívne varovanie pred vybočením z jazdného pruhu (alebo prejazdom krajnice) s korekciou smeru
  • Monitorovanie únavy vodiča počas dlhých jázd pomocou analýzy mikro-pohybov volantom, aktívne pri rýchlostiach nad 65 km/h
  • Automatické prepínanie diaľkových svetiel
  • Rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek (stop, zákaz vjazdu, zákaz predbiehania, koniec zákazu predbiehania a pod.)
  • Strešné okno so slnečnou clonou
  • Alarm s perimetrickou ochranou, ultrazvukovými snímačmi a funkciou DEADLOCK (blokovanie mechanického odomykania aj zvnútra)
  • Elektrická parkovacia brzda vo všetkých verziách

Dokonale prispôsobený, prirodzene úsporný

Nový PEUGEOT 308 je postavený na báze platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), prispôsobenej pre rôzne druhy pohonu, ktorá je vhodná aj pre plne elektrické verzie. Využitá je aj pre dva dobíjateľné hybridy. Táto platforma využíva nové konštrukčné prvky, umožňujúce zvýšenie komfortu, efektívnosti a aj radosti z jazdy. Aby upevnil svoju pozíciu v segmente, nový PEUGEOT 308 mení svoje základné proporcie:


  • dĺžka je 4,36 m (+11 cm),
  • čelné sklo je šikmejšie a posunuté viac vzad,
  • rázvor narástol o 55 mm na 2,675 m, vďaka čomu majú cestujúci vzadu viac priestoru,
  • je o 20 mm nižší, výšku má 1,44 m

Objem kufra je 415 litrov, vrátane priestoru pod podlahou, ktorý má objem 28 litrov. So sklopenými sedadlami jeho objem narastie až na 1 323 litrov.

Špičková aerodynamika

Nový PEUGEOT 308 sa môže pochváliť špičkovou aerodynamikou s hodnotami Cx 0.28 a SCx 0.62m². Všetky viditeľné aj skryté časti karosérie (nárazníky, deflektory, difúzery, stĺpiky karosérie, zrkadlá, kryt podvozku) sú aerodynamicky optimalizované. Týka sa to aj kolies, vrátane diskov, ktoré sú navrhnuté tak, aby zlepšovali nielen aerodynamiku, ale aj celkový výkon. Pre optimalizáciu valivého odporu a čo najlepšie jazdné vlastnosti, na ktorých si automobilka zakladá, možno na novom PEUGEOTE 308 využiť disky s rozmermi od 16 do 18 palcov a pneumatiky tried A a A+.

Počas vývoja nového modelu PEUGEOT 308 patrili úspornosť a efektivita k najdôležitejším sledovaným parametrom. Využitie novej platformy umožnilo zníženie jeho spotreby, rovnako ako aj emisií CO₂.

Nové konštrukčné prvky boli využité pre zvýšenie tuhosti karosérie a tým pádom aj pre obmedzenie neželaných vibrácií. Radosť z jazdy je teraz viac než kedykoľvek predtým hlboko ukotvená v génoch nového modelu PEUGEOT 308, ponúkajúceho výnimočnú jazdnú stabilitu, špičkový cestovný komfort a s polomerom otáčania medzi obrubníkmi len 10,5 metra aj vynikajúcu manévrovateľnosť v meste.

Dokonale prispôsobený, príjemný a komfortný

Dizajn sedadiel nového modelu PEUGEOT 308 bol navrhnutý s cieľom jednak zvýšiť komfort ako aj s dôrazom na kvalitu použitých materiálov: látka, technické tkaniny, alcantara, embosovaná koža a farbená koža NAPPA vo verzii GT, doplnené aj farebným prešívaním Adamite, ktoré zdobí palubnú dosku, výplne dverí a konzolu.

Súčasťou základnej výbavy alebo výbavy na želanie sú aj predné sedadlá s certifikátom AGR (Aktion für Gesunder Rücken) s vynikajúcou ergonómiou a širokými možnosťami nastavenia. Môžu byť taktiež vybavené elektrickým 10-smerovým nastavovaním s možnosťou uložiť do pamäte dva profily. Súčasťou výbavy na želanie je aj pneumatický 8-bodový masážny systém a vyhrievanie sedadiel.

Vďaka väčšiemu rázvoru (+55 mm) sa zvýšil komfort pre cestujúcich v druhom rade, ktorí majú teraz viac priestoru najmä v oblasti kolien. Vylepšila sa aj konektivita, od úrovne výbavy ALLURE má auto v zadnej časti stredovej konzoly dva USB C sloty: nabíjanie a nabíjanie/dáta. Delené zadné sedadlá (2/3-1/3) sú vybavené otvorom pre prepravu lyží a lakťovou opierkou s dvomi držiakmi na poháre a držiakom na mobilný telefón.

Inovatívne technológie presklenia

Moderné technológie sa podieľali aj na vylepšení presklenia nového modelu PEUGEOT 308:


  • čelné sklo je kompletne vyhrievané,
  • predné aj zadné sklo má zvýšenú hrúbku,
  • bočné sklá vpredu sú akusticky laminované,
  • od stupňa výbavy ALLURE je vnútorné spätné zrkadlo bezrámové, navyše je v prípade hybridných verzií vybavené zelenomodrou LED kontrolkou, ktorá okoliu signalizuje, že auto práve jazdí v bez-emisnom režime.

Úplne nový klimatizačný systém

Klimatizačný systém je úplne nový a zabezpečuje posádke oveľa vyšší tepelný komfort, cestujúci v 2.rade môžu využívať klimatizačné výduchy, umiestnené v zadnej časti stredovej konzoly.

 

Aby posádka dýchala zdravšie, je nový PEUGEOT 308 vybavený systémom AQS (Air Quality System), ktorý nepretržite monitoruje kvalitu vzduchu vstupujúceho do kabíny a v prípade potreby je schopný automaticky aktivovať vnútorný okruh. Pre maximalizáciu pohody je od verzie GT k dispozícii systém CLEAN CABIN, slúžiaci na zlepšenie kvality vzduchu pomocou odfiltrovania škodlivých plynov a drobných pevných častíc. Úroveň kvality vzduchu v kabíne je zobrazovaná na stredovom dotykovom displeji.

Jedinečný Hi-Fi audiosystém

V spolupráci s francúzskym špecialistom na audio, spoločnosťou FOCAL, bol pre nový PEUGEOT 308 vyvinutý jedinečný FOCAL® Premium Hi-Fi audiosystém, ktorý je výsledkom ich vyše trojročnej kooperácie. Hi-fi audiosystém FOCAL® Premium tvorí 10 reproduktorov, využívajúcich unikátne patentované technológie:


  • 4 hliníkové invertné kupolové TNF tweetre (výškové reproduktory),
  • 4 woofre/stredové s membránami Polyglass a 165 mm TMD (Tuned Mass Damper) závesom,
  • 1 centrálny reproduktor s membránou Polyglass,
  • 1 trojcievkový subwoofer Power Flower™

Tie sú prepojené na 12-kanálový zosilňovač s výkonom 690 W (trieda D) a využité je digitálne spracovanie akustického signálu ARKAMYS. PEUGEOT a FOCAL spolupracovali na presnom výbere miesta pre každý reproduktor tak, aby vo výsledku ponúkli všetkým pasažierom výnimočný zvukový zážitok. Vďaka tomu je reprodukcia zvuku na palube presná a jasná, hlasy sú čisté a zrozumiteľné a basy hlboké a dunivé.

Motory

Dokonale prispôsobený

Sloboda pri voľbe pohonu, reprezentovaná sloganon “Power of Choice” znamená, že aj nový PEUGEOT 308 prichádza s dvomi ikonickými dobíjateľnými (plug-in) hybridnými motormi, na ktoré je značka hrdá:


  • HYBRID 225 e-EAT8 (pohon prednej nápravy) kombinuje motor PureTech s výkonom 180k (132 kW) s 81 kW elektromotorom, pripojeným priamo k automatickej prevodovke e-EAT8, emisie C0₂ od 26 g na km a dojazd na elektrinu až 59 km (podľa testovacieho protokolu WLTP, údaje podliehajú procesu schvaľovania)
  • HYBRID 180 e-EAT8 (pohon prednej nápravy) kombinuje motor PureTech s výkonom 150k (110kW) s 81 kW elektromotorom, pripojeným priamo k automatickej prevodovke e-EAT8, emisie C0₂ od 25 g na km a dojazd na elektrinu až 60 km (podľa testovacieho protokolu WLTP, údaje podliehajú procesu schvaľovania)

Pohodlné nabíjanie

LI-ION batéria má kapacitu 12.4 kWh, výkon 102 kW a pre vyhovenie nárokom akýmkoľvek nárokom užívateľov sú k dispozícii dva typy palubných nabíjačiek, štandardná jednofázová nabíjačka s výkonom 3.7 kW a ako výbava na želanie aj výkonnejšia 7,4 kW jednofázová nabíjačka. Toto sú odhadované časy nabíjania:


  • z wall-boxu (32 A) 7.4 kW na plnú kapacitu za 1 hodinu a 55 minút s jednofázovou palubnou nabíjačkou (7.4 kW),
  • zo zosilnenej zásuvky (16 A) na plnú kapacitu za 3 hodiny a 50 minút s jednofázovou palubnou nabíjačkou (3.7 kW),
  • z bežnej domácej zásuvky (8 A) na plnú kapacitu za 7 hodín a 5 minút s jednofázovou palubnou nabíjačku (3.7 kW).

Dostupné spaľovacie motory

Nový PEUGEOT 308 bude dostupný s nižšie uvedenými spaľovacími motormi s emisiami CO₂ už od 117 g. Všetky vyhovujú najnovšej emisnej norme Euro 6 a v súčasnej dobe sa podrobujú schvaľovacie procesu podľa testovacieho protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).


Benzínové, 3-valcové motory s objemom 1.2 litra:

  • PureTech 110 S&S BVM6
  • PureTech 130 S&S BVM6
  • PureTech 130 S&S EAT8

Naftové, 4-valcove motory s objemom 1,5 litra:

  • BlueHdi 130 S&S BVM6
  • BlueHdi 130 S&S EAT8

TCO (Celkové náklady na vlastníctvo)

Aby bolo možné porovnať náklady na vlastníctvo medzi modelmi so spaľovacími a hybridnými motormi, ktoré zahŕňajú všetky náklady nad rámec štandardného finančného lízingu, je nevyhnutné zohľadniť nasledujúce faktory:


  • lepšia zostatková hodnota na trhu s jazdenými vozidlami pri ďalšom odpredaji,
  • všetky dostupné finančné stimuly (ekologické bonusy, poistné, registračné poplatky, štátne dotácie, poistné a daňové odpočty),
  • náklady na údržbu porovnateľné s naftovými motormi (za 36 mesiacov a 90 000 km),
  • nižšie náklady na energiu (až o 12% v porovnaní s naftovými motormi za 36 mesiacov a 90 000 km).

PEUGEOT ekosystém

Aby PEUGEOT uľahčil zákazníkom prechod na novú formu pohonu, ponúka im celú škálu nových služieb, založených na nasledujúcich pilieroch:

PEUGEOT Easy-Charge

PEUGEOT Easy-Charge alebo zjednodušenie prístupu pre našich zákazníkov k rôznym možnostiam nabíjania:


  • ponuka viacerých typov nabíjacích staníc pre dom aj kanceláriu (zosilnené zásuvky, wallbox, smartwallbox,...), a posúdenie vašej elektrickej inštalácie, na základe čoho nielen odporučíme optimálne nabíjacie riešenie, ale prostredníctvom našich odporúčaných. partnerov aj zrealizujeme jeho inštaláciu,
  • možnosť využitia verejných nabíjačiek prostredníctvom služby Free2Move, umožňujúcej prístup k vyše 220 000 nabíjacím staniciam v celej Európe: možnosť voľby konkrétnej nabíjacej stanice na základe vzdialenosti, rýchlosti a ceny dobíjania.

PEUGEOT Easy-care

PEUGEOT Easy-care alebo ako sa postaráme o zákazníkov počas doby, keď sa s novým autom budú ešte len zoznamovať, aby sa pritom cítili absolútne komfortne:


  • nové simulátory a digitálne cesty pomôžu pri zoznamovaní sa s elektromobilitou na weboch spoločnosti PEUGEOT,
  • upravené servisné zmluvy a cestná asistencia, ktoré môže byť obsiahnuté v predajnej zmluve a môžete si vďaka nim užívať vaše nové auto úplne bez starostí,
  • osvedčenie o batérii vydávané počas servisných prehliadok, ktoré vám uľahčí prípadný následný odpredaj vozidla, pretože bude garantovať aktuálnu kapacitu batérie,
  • na batériu je poskytovaná záruka 8 rokov alebo do najazdenia 160-tisíc kilometrov, pričom je garantovaných 70 % jej pôvodnej nabíjacej kapacity.

Mobilná aplikácia MYPEUGEOT®

Prostredníctvom mobilnej aplikácie MYPEUGEOT® alebo cez rozhranie na stredovom displeji môžete:


  • spustiť alebo naprogramovať optimálnu vnútornú teplotu, čo nie je iba o komfortnom pocite, ale keď je vozidlo pripojené, tak vďaka tejto funkcii sa aj optimalizuje dojazd (rýchlejšie dosiahnutie prednastavenej teploty bezprostredne po štarte) a batéria dosiahne rýchlejšie ideálnu prevádzkovú teplotu,
  • kontrolovať, programovať, zahájiť alebo odložiť nabíjanie batérie

V závislosti od krajiny si môže zákazník kúpiť nové auto, zabezpečiť jeho financovanie a odpredať staré auto aj prostredníctvom smartfónu, tabletu alebo počítača - stačí navštíviť stránku “predaj on line". Každý zákazník si pritom môže vybrať aj možnosť bezplatného doručenia auta priamo domov, pričom budú prísne dodržiavané všetky bezpečnostné opatrenia.

Prvý s novým logom PEUGEOT

PEUGEOT zvýrazňuje svoju individualitu a osobnosť aj novým logom. Nový PEUGEOT 308 je prvým modelom, ktorý ho bude mať na kapote.

Nadčasová značka s typicky francúzskym know-how a tradíciou začína písať novú kapitolu vo svojej histórii, založenú na svojich súčasných skúsenostiach a kvalite, ktorú ponúka po celom svete. Cieľom je súčasným aj budúcim zákazníkom ponúknuť značku, ktorá dokáže uspokojiť všetky ich nároky.

Nový PEUGEOT 308 bude v Európe na trh uvedený v druhej polovici roku 2021 a bude sa vyrábať vo Francúzsku, v továrni v Mulhouse.

 
 

Ocenenia

Získali sme ako jediný koncesionár PEUGEOT v Európe už 6 x prestížnu cenu.

ParížParížBerlínBarcelonaSlovensko

Zlepšujeme sa pre vás aj naďalej

Vopred ďakujeme za vaše podnety a skúsenosti so službami FINAL‑CD. Napíšte nám Váš názor

Ochrana osobných údajov
Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Používaním webstránok finalcd.sk nám dávate súhlas s ich používaním na uloženie informácií.
xxs
xs
s
m
l
xl