Nový znak na Peugeot 308 skrýva hi-tech tajomstvá

Nový znak na Peugeot 308 skrýva hi-tech tajomstvá
Pridané 10.02.2022

Nové logo s hlavou leva - emblém na maske chladiča nového modelu Peugeot 308 je spojením najnovších technológií a kreatívnych ideí dizajnérov značky.

Hi-tech tajomstvá nového loga na modeli Peugeot 308

Nielenže definuje vzhľad najnovšieho modelu Peugeot, taktiež skrýva radar, ktorý dodáva informácie pre procesory v arzenáli jeho jazdných asistenčných systémov.

V čom spočíva tajomstvo? Znak Peugeot obsahuje tenkú vrstvu india, vzácneho supravodivého kovu, ktorý neruší radarové vlny, dodáva mu pochrómovaný vzhľad a je vysoko odolný voči korózii.

Nový Peugeot 308 je prvým vozidlom v modelovom portfóliu využívajúcim v mriežke chladiča logo s hlavou leva, ktoré bolo predstavené vo februári 2021.

Na tento znak novej generácie upriamuje pozornosť aj dizajn a vzor mriežky chladiča s typickými chrómovými prvkami zbiehajúcimi sa smerom k jej stredu. Kombinácia masky chladiča a loga definuje novú tvár, pričom zvýrazňuje osobnosť a špecifické vlastnosti modelu 308 a zároveň vo všeobecnosti vyjadruje stratégiu značky zameranú na posun do vyššej triedy.

Miesto pre evidenčné číslo vozidla sa presunulo do spodnej časti predného nárazníka vďaka čomu môže vyniknúť jeho dizajn plnej kráse, zároveň sa radar slúžiaci jazdným asistentom skryl za logo, aby nenarúšal estetiku masky chladiča.

HI-TECH TAJOMSTVÁ NOVÉHO LOGA NA MODELI Peugeot 308

Tvorba loga nového modelu Peugeot 308

Pre nový model 308 sa nové logo Peugeot dodáva v dvoch verziách, ktoré sú identické vzhľadom,ale technicky sa odlišujú. Jedna sa nachádza vo verziách Active Pack a druhá, inovatívna, je špecifická pre verzie Allure a GT, ktoré sú vybavené radarom pre jazdné asistenčné systémy.

Aby jazdné asistenty dokonale fungovali, vlny vysielané radarom nesmú byť rušené. Dizajn loga pred radarom preto inžinieri značky Peugeot úplne prehodnotili, pričom zohľadnili dve obmedzenia:

  • hrúbka povrchu musí byť rovnaká
  • komponenty nesmú obsahovať žiadne kovové časti

Nové logo sa vyrába v niekoľkých etapách:

  • Najskôr sa vyrobí hladký predný panel rovnakej hrúbky zo vstrekovaného polykarbonátu.
  • Následne sa vyrobí zadný panel z india. Táto vzácna zliatina sa používa špeciálne pre verziu znaku na modeloch vybavených radarom, pretože je to jediný materiál, ktorý spĺňa technické a vizuálne požiadavky. Má prirodzený chrómový vzhľad a vlastnosti, ktoré nerušia radarové vlny.
  • Úprava pomocou lasera: Aby lev z nového loga Peugeot vystúpil na povrch, je vrstva z india laserom oškrabaná, čím sa lev cez polykarbonát odkryje;
  • Čierna farba sa používa na zadnej strane, tvorí pozadie loga.
  • Na prednú plochu sa nanáša ochranný lak: ochrana pred vonkajšími vplyvmi (otrasy, slnko, zmeny teploty...) je zabezpečená nanesením ochranného laku na prednú plochu loga.
  • Uchytenie: znak sa následne prilepí na technickú upevňovaciu časť, ktorá sa pripevní a priskrutkuje k mriežke.

Tento výrobný proces značka Peugeot použila prvýkrát.

TVORBA LOGA NOVÉHO MODELU Peugeot 308

Aké jazdné asistenty sa skrývajú za týmto novým znakom?

Radar je chránený novým znakom spoločnosti Peugeot a umožňuje fungovanie najnovšej generácie jazdných asistenčných systémov, ktorými sú:

  • Adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go - v kombinácii s automatickou prevodovkou EAT8 a s nastaviteľným odstupom medzi vozidlami,
  • Adaptívny tempomat s funkciou 30 km/h - v kombinácii s manuálnou prevodovkou, s nastaviteľným odstupom medzi vozidlami,
  • Automatické núdzové brzdenie, ktoré rozpozná chodcov a cyklistov vo dne aj v noci od rýchlosti 7 km/h do rýchlosti 140 km/h (v závislosti od verzie) a upozorní vodiča v prípade rizika vzniku kolízie.
AKÉ JAZDNÉ ASISTENTY SA SKRÝVAJÚ ZA TÝMTO NOVÝM ZNAKOM?

V roku 2022 bude tento radar súčasťou nového balíku výbavy Drive Assist 2.0, ktorý predstavuje ďalší krok smerom k polo- autonómnej jazde.

Vo verziách s automatickou prevodovkou EAT8 pôjde o kombináciu adaptívneho tempomatu, funkcie Stop and Go a asistentu pre udržiavanie vozidla vo zvolenom jazdnom pruhu. Naviac, posledná verzia Drive Assist pridáva dve nové funkcie dostupné na dvojprúdových cestách:

  • Poloautomatickú zmenu jazdného pruhu: od 70 km/h do 180 km/h ponúka vodičovi možnosť predbehnúť vozidlo pred ním a následne mu ponúkne možnosť opätovne sa zaradiť.
  • Včasné odporučenie rýchlosti: systém navrhuje, aby vodič prispôsobil rýchlosť (zrýchlil alebo spomalil) podľa rýchlostných dopravných značiek.
 
 

Ocenenia

Získali sme ako jediný koncesionár PEUGEOT v Európe už 6 x prestížnu cenu.

ParížParížBerlínBarcelonaSlovensko

Zlepšujeme sa pre vás aj naďalej

Vopred ďakujeme za vaše podnety a skúsenosti so službami FINAL‑CD. Napíšte nám Váš názor

Ochrana osobných údajov | Nastavenia cookies
Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Dodatočné súbory cookies používame na vykonávanie analýz používania webových stránok a na kontrolu účinnosti marketingových opatrení. Súhlas s používaním súborov cookies vyjadríte kliknutím na tlačidlo "Súhlasím". Viac informácií
xxs
xs
s
m
l
xl