Nový atraktívny ovládač automatickej prevodovky pre modely Peugeot 208 a 2008

Nový atraktívny ovládač automatickej prevodovky pre modely Peugeot 208 a 2008
Pridané 29.03.2022

Modely PEUGEOT 208 a 2008, patriace k európskym lídrom vo svojich segmentoch, sú teraz vybavené novým ovládaním automatickej prevodovky, ktoré je elegantné, nápaditejšie, ergonomickejšie a jednoduchšie na používanie.

Vyčnievajúca radiaca páka je definitívne minulosťou: základom nového ovládania je elegantný radič dokonale integrovaný do stredovej konzoly.

Táto dizajnová zmena ovládania automatickej prevodovky sa netýka len modelov vybavených spaľovacími motormi a automatickou prevodovkou EAT8, ale aj modelov e-208 a e-2008 s čisto elektrickými motormi.

Nový atraktívny ovládač automatickej prevodovky pre modely Peugeot 208 a 2008

Moderný a účelný dizajn nového ovládača automatickej prevodovky zároveň uvoľňuje miesto v stredovej konzole. Nový ovládač v modeloch 208 a 2008 dokonale zapadá do prostredia PEUGEOT i-Cockpit® 3D, ktoré je precíznym spojením technológie s dokonalou ergonómiou.

Kombinácia matného (saténového) chrómu, „klavírnej“ čiernej a karbónového vzhľadu opierky pre zápästie už na prvý pohľad vyžarujú kvalitu. Ich spracovanie je prvotriedne a spĺňa tie najvyššie kvalitatívne štandardy.

Moderný a účelný dizajn nového ovládača automatickej prevodovky

Pri všetkých motoroch s automatickou prevodovkou, elektrických aj spaľovacích, toto nové ovládanie umožňuje výber rôznych režimov:

  • Reverse (R), slúži na zaradenie spiatočky,
  • Neutral (N), uvedie vozidlo do neutrálneho stavu,
  • Drive (D), automaticky na základe štýlu jazdy, profilu vozovky a zaťaženia vozidla vyberie niektorý z 8 prevodových pomerov.

Tieto funkcie dopĺňajú dve samostatné tlačidlá:

  • Park (P), uvedie prevodovku do parkovacej pozície,
  • Pri spaľovacích motoroch aktivácia tlačidla Manual (M) umožňuje manuálne zvoliť prevodový stupeň pomocou „páčiek“ umiestnených za volantom. Pri elektromotoroch tlačidlo Brzda (B) aktivuje regeneratívne brzdenie (rekuperáciu).

Pri každom zvolenom režime alebo funkcii (R, N, D, P, M alebo B) sa rozsvieti kontrolka, ktorá signalizuje jej aktiváciu. Vodiča o nej informuje aj príslušný symbol zobrazujúci sa v prístrojovom paneli.

Všetky verzie modelov 208 a 2008 vybavené týmto novým ovládaním majú zároveň elektrickú parkovaciu brzdu, ktorá nielen šetrí miesto, ale vodičovi prináša vyšší komfort a pohodu pri každodennom jazdení.

Používanie rekuperačného brzdenia na elektrických modeloch e-208 a e-2008

V 100% elektrických modeloch e-208 a e-2008 je tlačidlo M (manuál) nahradené tlačidlom B (brzda), ktoré reguluje intenzitu rekuperácie počas spomaľovania:

  • Ak nie je aktivovaný režim B, spomalenie je mierne, akonáhle vodič uvoľní nohu na plynovom pedáli; pocit spomalenia je podobný ako na modeloch so spaľovacími motormi a automatickou prevodovkou.
  • Pri aktivácii tlačidla „B“ je spomaľovanie intenzívnejšie po uvoľnení plynového pedálu a zvyšuje sa aj úroveň rekuperácie.

Funkčné vylepšenie, režim brzdenia (B) zostáva aktívny aj po stlačení radiča automatickej prevodovky (bez vypnutia motora):

  • už nie je potrebné ho znova zapínať počas reštartu
  • zostáva aktívny a nastavenie si auto uchováva v pamäti
Používanie rekuperačného brzdenia na elektrických modeloch e-208 a e-2008
 

Ocenenia

Získali sme ako jediný koncesionár PEUGEOT v Európe už 6 x prestížnu cenu.

ParížParížBerlínBarcelonaSlovensko

Zlepšujeme sa pre vás aj naďalej

Vopred ďakujeme za vaše podnety a skúsenosti so službami FINAL‑CD. Napíšte nám Váš názor

Ochrana osobných údajov | Nastavenia cookies
Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Dodatočné súbory cookies používame na vykonávanie analýz používania webových stránok a na kontrolu účinnosti marketingových opatrení. Súhlas s používaním súborov cookies vyjadríte kliknutím na tlačidlo "Súhlasím". Viac informácií
xxs
xs
s
m
l
xl