Nový Peugeot 308

Nový Peugeot 308Nový PEUGEOT 308 predstavuje významný medzník v ponuke značky PEUGEOT, s koncentráciou nových technológií v novom prostredí s ešte elegantnejším štýlom. Vozidlo je jednoznačne zamerané na budúcnosť: ponuka konektivity sa rozširuje o Mirror Screen, telematika na palube obsahuje kapacitný displej a 3D navigáciu. Nový PEUGEOT 308 môže byť navyše vybavený všetkými systémami pomoci pri riadení, ktoré boli nedávno predstavené v SUV PEUGEOT 3008 a 5008. S týmito novými systémami sa jednoznačne umiestňuje na najlepšie pozície na trhu. Do ponuky motorov neskôr pribudne motorizácia 1,5 BlueHDi 130k a 2,0 BlueHDi 180k s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8.

Nový PEUGEOT 308 ponúka šesť úrovní výbavy: Access, Active, Allure, GT Line (v ponuke bude uvádzaná rovnako ako pri modeloch 3008/5008 ako Pack GT Line), GT a GTi.

Vpredu nová horizontálna kapota prechádza do vertikálnej masky chladiča. Pri všetkých verziách je Lev umiestnený v strede masky a názov PEUGEOT sa nachádza v hornej lište. Na všetkých výbavových úrovniach je svetelný podpis s LED diódami súčasťou svetlometov a dodáva novému PEUGEOT 308 pohľad šelmy. Nový predný halogénový svetlomet s eliptickým modulom je k dispozícii na prvých dvoch výbavových úrovniach. Vyššie výbavové úrovne Allure, GT Line, GT a GTi majú 100% LED svetlá. Dva nové nárazníky sú mimoriadne dynamické a zdôrazňujú charakter nového PEUGEOT 308: jedna varianta je určená pre výbavové úrovne Access a Active, druhá varianta je vyhradená pre Allure, GT Line, GT a GTi. Účinné chladenie motora zabezpečujú tri veľkorysé otvory v spodnej časti. Hmlovky sú umiestnené v bočných otvoroch. Vzadu je svetelný podpis s tromi neustále rozsvietenými pazúrmi. Na hatchbacku je kryt svetla zatmavený, čím je zdôraznená jeho dynamika.

Nový PEUGEOT 308 je od uvedenia na trh v ponuke s desiatimi farbami karosérie vrátane novinky béžovej Beige Pyrite, ktorá nahradila sivú Gris Aluminium. Verzia GTi prichádza s novou verziou exkluzívnej Coupe franche, ktorú tvorí kombinácia dvoch farieb: modrej Bleu Magnetic a čiernej Perla Nera.

Nový PEUGEOT 308, posilnený svojím úspechom, má vylepšený interiér vozidla, ktorý prešiel vývojom a ťaží zo svojich silných stránok:

Nový Peugeot 308

Od výbavovej úrovne Active má nový Peugeot 308 vo výbave dotykový displej poslednej generácie. Kapacitná technológia, je veľmi citlivá a ľahko sa používa, tak ako väčšina smartfónov. Displej je ideálne umiestnený na úrovni centrálnych vetracích otvorov, natočený smerom ku vodičovi, umožňuje čítanie informácií a rýchly prístup k dostupným funkciám a slúži na zobrazovanie 3D navigácie od spoločnosti TomTom. Nový Peugeot 308 môže byť vybavený aj funkciou Mirror Screen. Tá umožní kopírovať displej smartfónu na dotykový displej vozidla, aby sa kompatibilné aplikácie využívali čo najlepšie. V čase, keď sa smartfón stal skutočným predĺžením nás samých, funkcia Mirror Screen umožňuje reálnu kontinuitu jeho používania vo vozidle. Z bezpečnostného hľadiska môže byť telefón uložený v úložnom priestore v stredovej lakťovej opierke a obľúbené aplikácie môžu byť naďalej používané. Prístup ku všetkým ovládacím prvkom môže byť hlasový jednoduchým stlačením tlačidla, ktoré je umiestnené na konci ovládača smeroviek. Rozpoznávanie hlasu cez smartfón (S-Voice Android a Siri od Apple) sa potom použije na telefonovanie, písanie textových správ alebo diktovanie adresy pre navigáciu. Tento systém triple play je kompatibilný s protokolmi Mirrorlink®, Android Auto® a Apple CarplayTM.

Nový Peugeot 308 disponuje najnovšou generáciou systémov pomoci pri riadení, ktoré boli nedávno predstavené na modeloch SUV Peugeot 3008 a 5008.

Active Safety Brake a Distance Alert

Funkcia Upozornenie na riziko kolízie (Distance Alert) upozorní vodiča, že jeho vozidlo sa môže dostať do kolízie s vozidlom, ktoré je pred ním alebo s chodcom v jeho zóne dosahu.
Ak po upozornení reakcia vodiča na brzdovom pedáli nie je dostatočne rýchla, Active Safety Brake (automatické núdzové brzdenie) zasahuje okamžite. Výrazným znížením rýchlosti vozidla môže byť riziko zrážky eliminované alebo značne znížené. Detekované sú stojace vozidlá alebo vozidlá idúce v rovnakom smere jazdy, ale aj chodci prítomní na ceste. Bicykle, motocykle, zvieratá alebo predmety nachádzajúce sa na vozovke nie sú zistené.
Podmienky fungovania systému Active Safety Brake nového Peugeotu 308 sú nasledovné:

Systém detekcie neúmyselného vybočenia z jazdného pruhu jesystém, ktorýpomocou kamery rozpoznáva plné a prerušované čiary na vozovke, a upozorní na neúmyselné vybočenie z jazdného pruhu. V prípade zníženej pozornosti vodiča a ak je rýchlosť vozidla viac ako 80 km/h, systém vydáva akustické a vizuálne upozornenia. Pri rýchlosti medzi 65 km/h a 180 km/h, Systém detekcie neúmyselného vybočenia z jazdného pruhu zároveň vykoná nápravusmerovania vozidla: akonáhle systém identifikuje riziko neúmyselného vybočenia z jazdného pruhu vyznačeného na zemi, postupne riadenie posúva na opačnú stranu, aby vozidlo ostalo vo svojom jazdnom pruhu. Na druhejstrane ak chce vodič zachovať pôvodnú trajektóriu, stačí pevne držať volant. Ak vodič zapol smerovky, systém sa pri zmene jazdného pruhu automaticky vypne.

Tento systém je možné na žiadosť vodiča deaktivovať stlačením ovládača naľavo od volantu. Je potrebné ovládač dlho podržať. V prípade deaktivácie sa na ovládači rozsvieti oranžová LED dióda.

Asistent pozornosti vodiča

Nový Peugeot 308 má v štandardnej výbave systém Upozornenie na prestávku: varuje vodiča po 2 hodinách nepretržitej jazdy pri rýchlosti rovnej alebo vyššej ako 65 km/h, aby si urobil prestávku.

Tento systém dopĺňa funkcia Asistent pozornosti vodiča. Pomocou kamery na

čelnom skle vozidlo analyzuje trajektóriu. Systém vyhodnotí stav pozornosti vodiča podľa odchýlok trasy oproti vodorovnému značeniu na zemi. Môže byť spustených niekoľko úrovní zvukových a vizuálnych výstrah (napríklad: „Dávajte pozor!“ alebo „Spravte si prestávku!“).

 
Peugeot 308
Peugeot 308
 

Automatické zapínanie diaľkových svetiel

Kamera v hornej časti čelného skla analyzuje svetelné zdroje a automaticky prepína diaľkové a stretávacie svetlá vzávislostiod svetelnýchadopravnýchpodmienok. Čas používania diaľkových svetiel je optimalizovaný bez osvetlenia ostatných vozidiel.

Čítanie značiek s odporúčanou maximálnou rýchlosťou

Kamera umiestnená v hornej časti čelného skla umožní rozpoznať a prečítať značky upozorňujúce na zníženú povolenú rýchlosť a koniec tohto zníženia, azobraziť ich na prístrojovej doske. Systém berie do úvahy informácie o obmedzení povolenej rýchlosti, ktorá je zaznamenaná v kartografii navigácie.

Špecifické obmedzenia rýchlosti, ako napríklad tie, ktoré sa týkajú nákladných vozidiel, nie sú zobrazené. Vodič sa môže rozhodnúť, či prispôsobí rýchlosť tej, ktorú systém odporúča a ktorú prečítala kamera, stlačením tlačidla „MEM“ na ovládači tempomatu / obmedzovača rýchlosti.

Adaptívny tempomat s funkciou Stop (s automatickou prevodovkou) alebo s funkciou 30 km/h (s manuálnou prevodovkou)

Vozidlo je vybavené radarom, ktorý je umiestnený v strede predného nárazníka, s dosahom maximálne 150 metrov. Adaptívny tempomat poskytuje dve funkcie:

Tento systém zistí vozidlo idúce pred ním v rovnakom jazdnom pruhu. Automaticky prispôsobí rýchlosť vozidla tej, akou ide pred ním idúce vozidlo, brzdí motorom a brzdami (rozsvietia sabrzdové svetlá):

Systém pomocou funkcie Stop brzdením úplne zastaví vozidlo a udrží ho nehybné. Tempomat sa pozastaví.

Systém pomocou funkcie 30 km/h po brzdení zníži rýchlosť vozidla pod 30 km/h, tempomat sa pozastaví, vodič musí prevziať riadenie, zošliapnúť spojku a brzdiť, až kým vozidlo nezastaví. Táto funkcia je dostupná až do rýchlosti 180 km/h.

Systém sledovania mŕtveho uhla

Pri rýchlosti medzi 12 km/h a 140 km/h, tento systém upozorní vodiča na prítomnosť iného vozidla v zóne mŕtveho uhla, ak toto vozidlo predstavujepotenciálne riziko. Upozornenie je vo forme svetielka, ktoré sa rozsvieti na spätnom zrkadle na tej strane, ktorej sa to týka, akonáhle je tam zistené vozidlo (automobil, kamión, motorka). Tento systém funguje v spolupráci so Systémom upozornenia na neúmyselné vybočenie z jazdného pruhu: okremsvetelnéhoznamenia v spätnom zrkadle, bude pociťovaná korekcia trasy, ak vozidlo prejde cez čiaru so zapnutými smerovkami, aby pomohli vodičovi vyhnúť sa kolízii.

Visiopark 1

Vozidlo je vybavené kamerou so 180° zorným uhlom, ktorá je umiestnená na výklopných dverách kufra. Tento systém umožňuje vidieť na dotykovom displeji blízke okolie vášho vozidla. Senzory pomoci pri parkovaní dopĺňajú informáciu o pohľade na vozidlo z vrchu. Pohľad na vozidlo zhora a jeho blízke okolie je zobrazený v reálnom čase a priebežne počas manévrovania. Umožňuje 360° zorný uhol. Toto premietanie uľahčuje nájsť správne postavenie na zaparkovanie vozidla a zobraziť okolité prekážky.

Peugeot 308

Park Assist

Vďaka bočným ultrazvukovým senzorom tento systém poskytuje aktívnu pomoc pri parkovaní:

V prípade manuálnej prevodovky vodič ovláda zrýchlenie, brzdenie, radenie rýchlostných stupňov a spojku. S prevodovkou EAT8 vodič riadi len brzdenie. Počas fáz zaparkovania a vyparkovania systém vodičovi poskytuje vizuálne aj zvukové signály, aby bolo manévrovanie bezpečné. Vodič môže kedykoľvek prevziať kontrolu nad riadením uchopením volantu. Park Assist prináša pomoc pri manévrovaní počas parkovania „paralelne“ (zaparkovanie alebo vyparkovanie) alebo „pozdĺžne“.

Nový PEUGEOT 308 ponúka nové benzínové a dieselové motory, ktoré sú stále efektívnejšie. Vodiči majú k dispozícii uznávané dynamické vlastnosti a nízku spotrebu paliva. Budúca emisná norma EURO 6.c bude platná od septembra 2017 a vyžaduje, aby emisie oxidov dusíka (NOx) v reálnych podmienkach neprekročili 2,1 násobok emisií zaznamenaných počas skúšok na skúšobnej lavici. Skupina PSA sa so svojimi novými evolučnými motormi už v súčasnosti zaväzuje dodržiavať koeficient 1,5, ktorý sa bude uplatňovať až v roku 2020. O tri roky skôr, nový dieselový motor prináša nový systém spracovania oxidov dusíka (NOx) skatalyzátoromsoselektívnouredukciou (SCR) 2.generáciea sfiltrom pevných častíc (DPF), ktorý je umiestnený čo najbližšie k motoru. Okrem 3-cestného katalyzátora benzínový turbo motor s priamym vstrekovaním obsahuje filter pevných častíc (GPF) na spracovanie CO2, NOx a aj častíc. Okrem zlepšeného výkonu so zníženým časom odozvy, zníženie spotreby je rádovo o 4% v porovnaní s motorom PureTech 130 S&S EURO 6.b. Nová je aj 6-stupňová manuálna prevodovka spojenás motorom PureTech 130 S&S.Tátonová pohonná jednotka bude k dispozícii v ponuke pre nový PEUGEOT 308 koncom roka 2017.

Nový PEUGEOT 308 je prvé auto skupiny PSA, ktoré bude vybavené novým motorom BlueHDi 130 S&S. Tak akonováprevodovka BVM6 aj tento štvorvalcový motor bol 100% navrhnutý digitálne. Táto nová hnacia jednotka si vyžadovala takmer 200 nových patentov, ktoré podala skupina PSA. Výkonnosť tohto motora je na rovnakej úrovni, ako motory vyššieho radu (motory s objemom 2.0), tento nový BlueHDi 130 S&S o 10 koní viac v porovnaní s motorom BlueHDi 120 S&S, ktorý nahradí. Vysoký výkon je dosahovaný vďaka novej 16-ventilovej hlave motora,ktoráposkytujejazdné zážitky veľmi blízke tým z benzínových motorov. Zníženie spotreby je rádovo o 4% 6% v porovnaní s motorom BlueHDi 120 S&S. Systém spracovania emisií je kompaktnejší aspájadojednéhocelkukatalyzátor, SCR (Selective Catalytic Reduction) a SCR s FAP (filter pevných častíc). Odstránenie aditíva FAP umožňuje zníženie prevádzkových nákladov. Údržba je prezákazníkajednoduchšia, pretože hrdlo na dopĺňanie AdBlue® je v blízkosti hrdla na dopĺňanie paliva.

Exkluzívne v novom PEUGEOT 308 GT, dieselový motor BlueHDi 180 S&S bude spojený s automatickou prevodovkou EAT8 novejgenerácie, ktorábola vyvíjaná v spolupráci s japonským špecialistom Aisin. Táto nová automatická prevodovka umožňuje znížiť spotrebu o 7% v porovnaní s EAT6 a to vďaka:

Nový PEUGEOT 308 a PEUGEOT 308 SW sa bude vyrábať v závode v meste Sochaux vo Francúzsku.

Máte záujem o novú 308?

Leave this field empty
* Povinné údaje
so spracovaním údajov

Chcem informácie o FINAL-CD akciách

Vyberte si svoju značku

Zlepšujeme sa pre vás aj naďalej

Vopred ďakujeme za vaše podnety a skúsenosti so službami FINAL-CD.

Váš názor nás zaujíma
Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Používaním webstránok finalcd.sk nám dávate súhlas s ich používaním na uloženie informácií. Viac informácií
OK